بلیت 100هزارتومانی برای دیدن بازی پرسپولیس! / فوتبال هم لاکچری شد و از سبد تفریحات قشر ضعیف بیرون رفت


بلیت 100هزارتومانی برای دیدن بازی پرسپولیس! / فوتبال هم لاکچری شد و از سبد تفریحات قشر ضعیف بیرون رفت

رقم رسمی صد هزار تومان برای تماشای یک بازی فوتبال در ایران، رکورد جدیدی است که تا کنون سابقه نداشته است و معمولا این ارقام در بازار سیاه دیده می‌شد. نرخ تورم شدید در اقتصاد ایران و افزایش دستمزد نجومی بازیکنان، در کنار خودداری صداوسیما از پرداخت حق پخش، مخارج باشگاه‌ها را نسبت به دو سال قبل چند برابر کرده و فوتبال، دیگر توان دادن سوبسید به قشر...

بلیت‌فروشی برای بازی پرسپولیس و صنعت نفت در چارچوب دیدار‌های هفته ششم لیگ برتر از ظهر سه‌شنبه آغاز خواهد شد و به نظر می رسد هواداران نوجوانی که اغلب از خانواده های کم درآمد هستند توان تماشای این مسابقه را از روی سکوهای ورزشگاه نداشته باشند.

به گزارش تابناک ورزشی، طبق اطلاعات رسیده، قیمت بلیت بازی پرسپولیس با نرخ های عجیبی اعلام شده است که حواشی زیادی در شبکه های اجتماعی به همراه داشته است.

مبالغ ۱۰۰ هزار تومان، ۵۰ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان برای تماشای این مسابقه در نظر گرفته شده است. تماشاگران پرسپولیس دو سال است که از دیدن بازی‌های تیم محبوب خود در آزادی محروم بوده اند و کرونا اجازه تشویق حضوری را به آن‌ها نداده است، اما فرصت طلبی باشگاه با اعلام نرخ‌های عجیب نیز در نوع خود باعث تعجب هواداران شده است.

بلیت 100هزارتومانی برای دیدن بازی پرسپولیس! / فوتبال هم لاکچری شد و از سبد تفریحات قشر ضعیف بیرون رفت

صد هزار تومان برای تماشای یک بازی فوتبال در ایران، رکورد جدید رسمی است که تا کنون سابقه نداشته است و معمولا در بازار سیاه دیده می شود. این افزایش نرخ به دلیل ممنوعیت تماشای فوتبال طی دو فصل گذشته، بسیار بیشتر از افزایش های اخیر اقلام خوراکی یا خدکات اجتماعی در کشور به چشم آمده است چرا که به یک باره ، هواداری که با بلیت ده الی پانزده هزارتومانی وارد استادیوم می شد، با گرانی ناگهانی چند صد درصدی مواجه می شود.

نرخ تورم شدید در اقتصاد ایران و افزایش نجومی دستمزد بازیکنان، مخارج باشگاه ها را نسبت به دو سال قبل چند برابر کرده و فوتبال دیگر توان دادن سوبسید به قشر جوان و ضعیف جامعه را ندارد. بالاخره باشگاه های داخلی فوتبال هم باید درآمدهای خود را برای پوشش هزینه های سرسام آور تیمداری، از همین محل ها تامین کنند اما شاید با توجه به عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی از سوی صداوسیما و همچنین نبودن قانون کپی رایت برای فروش انحصاری پیراهن و اقلام هواداری، مدیران باشگاه هایی که اغلب دولتی هستند، راه دیگری جز افزایش چند برابری نرخ بلیت نداشته باشند.

از سویی دیگر؛ فوتبال به عنوان یکی از ارزان ترین راه های تفریح و وقتگذرانی جامعه جوان ایران، کم کم به واسطه همین گرانی بخش دیگری از تماشاگران خود را از دست خواهد داد و ورزشگاه ها بیش از گذشته ( قبل از همه گیری کرونا ) خالی خواهد شد و مردم راهی جز تماشای فوتبال از تلویزیون نخواهند داشت. ورود بانوان به ورزشگاه ها با فشار فیفا، می توانست درآمد تازه ای نصیب باشگاه ها کند که فعلا آن هم عملیاتی نشده است و مسوولان مدام ، حضور تماشاگران دختر و زن در ورزشگاه های کشور را به تکمیل زیرساخت ها مرتبط می کنند. اقدامی که سال ها قرار است انجام شود اما خبری از آن نیست.

بهرحال به نظر می رسد فوتبال هم با قیمت جدید بلیت هایش به یک تفریح لاکچری در ایران تبدیل شود و پای دهک های پایین جامعه از اماکن فوتبال کشور کوتاه گردد، مگر اینکه وزارت ورزش به عنوان متولی دولت در این عرصه ورود کند و با فشار غیرمنطقی بر مدیران عامل باشگاه های دولتی که خود منصوب شان کرده ، خواهان کاهش نرخ بلیت شود. اتفاقی که به اعتراض به حق باشگاه ها به خصوص استقلال و پرسپولیس منجر خواهد شد.

با نگاهی به افزایش نرخ بلیت و ورودی در حوزه های تفریحی دیگر جوانان در جامعه ایران همچون سینماها ، تئاترها ، رستوران ها، گیم نت ها ، شهربازی ها و ... به نظر می رسد فوتبال دیگر نتواند بار این خلاء را به تنهایی به دوش بکشد و در کنار تشویق جامعه به فرزندآوری بیشتر ، باید فکر عاجلی برای تامین فضای سرگرمی آنها نیز کرد وگرنه این بحران روز به روز تشدید خواهد شد.

نویسنده: صادق لودریچه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در