مصرف زیاد،احتمال قطع و افت فشار گاز در اردبیل را بیشتر می‌کند


مصرف زیاد،احتمال قطع و افت فشار گاز در اردبیل را بیشتر می‌کند

اردبیل -ایرنا- مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری اردبیل گفت:با توجه به افزایش مصرف گاز در کشور و از جمله استان اردبیل احتمال قطع و یا افت فشار گاز در فصل سرما وجود دارد و باید شهروندان به صرفه جویی در مصرف گاز توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، علیرضا علیپور روز سه‌شنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل خلخال افزود: لازم است که برای تامین سوخت جایگزین مردم برای استفاده در مواقع ضروری، اقدام لازم از سوی شورای پدافند غیر عامل همه شهرستانهای استان صورت گیرد.

او گفت:تامین هفت روزه سوخت جایگزین گاز طبیعی همه دستگاه‌های اجرایی و سازمانها برای استفاده در مواقع ضروری در دستور کار قرار گرفته و مسئولان برای دریافت سوخت جایگزین از هم‌اکنون اقدام کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل اظهار داشت:با وجود تامین گاز خلخال از طریق ۲ خط لوله ۸ و ۲۰ اینچی از خط لوله مرکز استان، لازم است که برای جلوگیری از افت فشار گاز این شهرستان پروژه اجرای خط لوله گاز خلخال به میانه برای لینک این شهرستان از ۲ نقطه به شبکه گاز سراسری اجرا شود.

وی با بیان اینکه ۲ درصد از مجموع اعتبارات سالیانه دستگاه‌های اجرایی استان باید صرف اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل شود،افزود: همه دستگاه‌های اجرایی این استان موظف هستند تا اعتبار یاد شده را برای تقویت زیر ساخت‌های پدافند غیر عامل و همچنین افزایش آمادگی در مقابل حوادث هزینه کنند.

علیپوربا اشاره به ترکیب کارگروه‌های پدافند غیرعامل خواستار برنامه‌ریزی در راستای وظایف حوزه‌های مرتبط در خصوص پدافند غیرعامل شد و اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل در حوزه نانوایان بر دوگانه سوزشدن ۲۰ درصد از نانوایی‌های فعال تاکید شده است.

او گفت: در ۲ سال اخیر دستگاه‌های عضو کارگروه پدافند غیر عامل استان اردبیل درگیر مقابله با کرونا بودند و با توجه به اینکه کرونا مانع از اجرای برنامه‌های مدون سالانه شورای پدافند غیر عامل این استان شد، لازم است با عادی شدن شرایط جامعه برنامه‌ های پدافند غیرعامل با برنامه‌ریزی ادامه یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه