نخستین همایش نماز در سپاه گلستان برگزار شد


نخستین همایش نماز در  سپاه گلستان برگزار شد

گرگان - ایرنا - نخستین همایش نماز در سپاه نینوای گلستان روز سه‌شنبه با معرفی نفرات برتر بخش‌های ششگانه و تجلیل از فعالان برپایی این فریضه در گرگان به کار خود پایان داد.

دبیر برگزاری این همایش به ایرنا گفت: بسیجیان، سپاهیان و خانواده های آن ها از سراسر گلستان بیش از ۵۰ اثر در محورهای هنرهای تجسمی و نمایش، ادبی، فضای مجازی و ایده های برتر به دبیرخانه ارسال کردند که در نهایت ۲۸ اثر برای ارائه در بخش پایانی انتخاب شد.

مهدی شاهرودیان اظهار داشت: حسن طاووسی ، مسعود کرد، علی مقصودلو، محبوبه عباسی، ناهید طاهرپور، اعظم رفیعی پور، نورا حبیبی، زینب محمدی، مهلا احمدی، اسما عبداللهی، احمد فقیهیان، حمید جعفری و علی بابایی منتخبان بخش های گوناگون این همایش شدند.

استاد حوزه علمیه قم در این همایش گفت: با توجه به تاکید آیات، روایات و سخن بزرگان، نماز نماد قدرت معنوی و مادی است و بزرگ ترین، با ارزش ترین و با عظمت ترین عبادتی به شمار می رود که انسان را به خداوند نزدیک می کند.

حجت الاسلام سیدمیرتقی حسینی‌گرگانی اظهار داشت: مومنین در وادی ایمان در مقابل سختی ها قرار می گیرند که برای مقابله با آن باید به سراغ نماز بروند.

وی بیان کرد: در تاریخ بارها از زبان بزرگانی چون امام علی (ع) به مسئولین و صاحب منصبان به برپایی نماز اول وقت تاکید شده که این توصیه باید همواره مورد توجه مسوولان و مردم قرار بگیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان هم در این آیین گفت: نماز یکی از مباحث کلیدی و مهم پیامبران و انبیا الهی در مکتب انسان سازی است.

حجت الاسلام عبدالعلی ایمانی همچنین با اشاره به فعالیت های ستاد اقامه نماز سپاه نینوا گلستان اشاره کرد و گفت: در این نهاد ۲۵ روحانی به عنوان ائمه جماعت مشغول فعالیت هستند که روزانه با همراهی کارکنان پایوران و وظیفه، نماز جماعت را اقامه می کنند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان این همایش، مبلغان، اقامه کنندگان و فرماندهان نمونه بسیج و سپاه نینوای گلستان تجلیل شد.

۲۹ آبان تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

در هفته بسیج امسال ۲ هزار و ۲۶ برنامه با شعار"بسیج پاره تن مردم" در گلستان در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت