گسترش مراودات تجاری با کنیا نیازمند تشکیل کمیته مشترک است


گسترش مراودات تجاری با کنیا نیازمند تشکیل کمیته مشترک  است

کرج - ایرنا - دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به ظرفیت های اقتصادی این استان ، گفت : گسترش مراودات تجاری با کشور کنیا نیازمند تشکیل کمیته مشترک است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اتاق البرز،سید فراز جبلی در نشست با هیات کنیایی در کرج افزود: نزدیکی البرز به پایتخت، فعالیت سه هزارو500 واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۱۶۰‌ برند بین المللی و فعالیت صادر کنندگان مطرح در صادرات کالا به نقاط مختلف جهان از ویژگی های این استان است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۳۰درصد چای مصرفی در بازار ایران تولید داخل است و باقی آن از طریق واردات تامین می شود افزود: زمینه واردات چای از کشوری مانند کنیا به ایران فراهم است.

جبلی اظهار کرد: در قبال واردات چای از کنیا و در راستای مراودات تجاری طرفین ، به دنبال صادرات برخی محصولات تولیدی ایران به آن کشور هستیم و انتظار داریم در راستای توسعه روابط اقتصادی تراز تجاری کشورمان را مثبت و یا متعادل کنیم.

وی عنوان کرد: بر اساس اهدافی که برای توسعه تجارت خارجی مدنظر داریم ، در تعامل با کشور کنیا اقدامات بیشتری را پیش خواهیم برد.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با این توضیح که کشور کنیا در حال حاضر با همسایگان ایران از جمله پاکستان و امارات رابطه تجاری خوبی دارد، گفت: اما با توجه به حجم روابط تجاری میان ایران و کنیا و همپوشانی که طرفین به منظور توسعه تجارت خارجی دو جانبه دارند، متاسفانه از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی افزود: البرز از ظرفیت هایی مانند منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برخوردار است که یک هاب کارگو خوب برای کشور است و به دنبال برقراری ارتباط میان فعالان صنعتی کنیا و البرز هستیم.

جبلی ادامه داد: اتاق البرز در مواردی مانند مسیرهای انتقال پول، نحوه عقد قراردادها، مسائل حقوقی و مالیاتی و مسائل مرتبط به حمل و نقل و لجستیک، مشاوره و راهنمایی لازم را در اختیار هیات کنیایی قرار می دهد تا سرمایه گذاری همراه با اطمینان در البرز داشته باشند.

وی گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی با نهادهای دولتی ایران مراودات خوبی دارد و می تواند میان سرمایه گذاران خارجی و دولت پل ارتباطی ایجاد کند.

جبلی با اشاره به اهمیت گسترش سطح روابط با کشور کنیا در حوزه صنایع تبدیلی صنعت چای گفت: به دنبال ارتباط برد برد برای طرفین در زمینه های تجاری میان دو کشور هستیم.

استان البرز بیش از سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان