معلمان، دانش آموزان را به اقامه نماز دعوت کنند


معلمان، دانش آموزان را به اقامه نماز دعوت کنند

سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: معلمان باید با سعه صدر، اخلاق کریمه و حسن خلق، دانش آموزان را به اقامه نماز، مانوس، تشویق و دعوت کنند.

به گزارش ایرنا، رشید قربانی روز سه شنبه در دومین اجلاسیه نماز دانش آموزی شهرستان سقز اظهار داشت: از رسالت های آموزش و پرورش، ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس است بنابراین برگزاری اجلاسیه های نماز دانش آموزی در شهرستان ها ضروری و مهم است.

وی اضافه کرد: پیوند و اتحاد مسجد، خانه و مدرسه، باعث گسترش ارتباط و انس دانش آموزان با قرآن و واجبات دینی از جمله نماز می شود و امروز استحکام این پیوند بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.

قربانی یادآور شد: بررسی راهکارهای توسعه فرهنگ اقامه نماز جماعت در مدارس با محوریت سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش به جد در کردستان، پیگیری می شود.

تربیت دانش آموزان بر اساس الگوی اسلامی - ایرانی از ماموریت های خطیر آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش سقز نیز در این مراسم گفت: آشنا کردن دانش آموزان در سن تکلیف، آموزش و عادت دادن آنان به نماز از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است لذا اینگونه برنامه ها به جد پیگیری می شود.

فیروز عارفی با بیان اینکه تربیت دانش آموزان بر اساس الگوی اسلامی - ایرانی از ماموریت های خطیر آموزش و پرورش است، اضافه کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان باید دارای اندیشه بزرگ و روح بزرگ باشند.

مدیر آموزش و پرورش سقز با اشاره به اینکه نماز دارای روح و جسم است افزود: به دلیل اهمیت کیفیت و توجه، اقامه نماز هم با برگزاری نماز متفاوت است.

آثار ترک نماز در جامعه تشریح شود

امام جمعه مسجد صالح آباد سقز هم در اجلاسیه نماز دانش آموزی با بیان اینکه اهمیت نماز نخواندن و ترک نماز در جامعه به صورت کامل تشریح نشده است به خطرات ترک این فریضه و عقوبت آن پرداخت.

ماموستا سید حسن قیصریان با بیان اینکه گرفتار شدن در عذاب جهنم و قبر و افزایش آسیب های اجتماعی از آثار ترک نماز است، افزود: نماز خواندن، عبادتی است بدون هزینه که دارای بیشترین بازدهی است.

وی یادآور شد: تمام عبادات منوط به استطاعت است و تنها عباداتی که تا فرا رسیدن مرگ نباید ترک شود، نماز است.

معلمان، دانش آموزان را به اقامه نماز دعوت کنند

در این آیین از حافظان چند جزء قرآن و فعالان عرصه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز سقز تجلیل شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه