«کامران قبادی» معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شد


«کامران قبادی» معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شد

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) با تاکید بر ایجاد تحول در این خبرگزاری گفت: باید در دوره جدید از کارمندمحوری فاصله بگیریم و به سمت خبرنگارمحوری برویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نادری، عصر امروز (سه‌شنبه، دوم آذر) در مراسم تکریم و معارفه معاونان خبر پیشین و فعلی ایرنا، معاونت خبر را رکن اصلی و اساسی سازمان خواند و گفت: این معاونت با عمده نیروهای سازمان در ارتباط است لذا باید برای آن برنامه ریزی دقیق داشت.

وی محمدرضا نادری گیسور، معاون خبر پیشین را از پیشکسوتان و خبرنگاران باسابقه و خوش‌اخلاق خواند و افزود: وی مصداق افرادی است که از مراحل پایین کار را شروع و رشد کردند و منشا اثر بودند و من در مدت یک ماه جز همراهی و خیرخواهی از وی ندیدیم.
نادری با تاکید بر ایجاد تحول در خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با ساختار اداری فعلی نمی‌توانیم تولید خبر موثر کنیم چرا که این ساختار خلاقیت و انگیزه خبرنگار را از بین می‌برد.
وی با تاکید بر اینکه ترکیب خبرنگاران ایرنا باید تقویت شود، گفت: باید از کارمند محوری فاصله بگیریم و به سمت خبرنگار محوری برویم.
وی تاکید کرد: می‌توانیم تولیدکننده محتوا به زبان‎ های مختلف باشیم و جزو رسانه‌های موثر زیست‌بوم آن زبان بشویم. در این راستا دفاتر بین الملل ایرنا در کشورهای مختلف باید بتوانند به‌خوبی نقش آفرینی کنند.
مدیر عامل ایرنا، کامران قبادی معاون جدید خبر ایرنا را یکی از مدیران موفق و پیشکسوت حوزه رسانه خواند و گفت: ایشان در عرصه خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، رسانه های مکتوب و تلویزیون بیش از بیست سال سابقه کار خبری جدی دارند و خالق اتفاقات نو در بسیاری از رسانه ها هستند. ایشان مدیری حزب اللهی و انقلابی و در خط شهدا و رهبری اند که در هر رسانه‌ای بوده، آن رسانه درخشیده و به صدر آمده است و امروز هم دعوت ما را پذیرفتند چرا که ایشان گزینه مدیریت چند مجموعه رسانه‌ای در دولت بودند.
قبادی: دوران تحول در ایرنا را با همکاری همه پرسنل آغاز می‌کنیم
همچنین محمدرضا نادری گیسور در ابتدای این مراسم گفت: خوشحالم که دوران ۱۹ ماه معاون خبری‌ام در ایرنا با آرامش گذشت و البته در مورد کاستی ها شرمنده همکاران هستم.
معاون خبر پیشین ایرنا، گفت: علی نادری برنامه‌های خوبی برای تحول سازمان دارد، امیدوارم مشکلات‌ حل شود و برنامه‌ها سرانجام خوبی داشته باشد.
وی یادی از درگذشتگان ایرنا در مدت خدمت خود کرد و افزود: متاسفانه در این مدت خبرنگاران خوبی را از جمله آقای داریوش غفاری، خانم ریحانه یاسینی، آقای علی حیدر شاه‌حسینی، آقای امیرحسین اکبری، خانم افسانه آروند و حسین فلاحتی از دست دادیم که یاد و خاطره همه آن ها را گرامی‌می‌داریم.
نادری گفت: تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی باعث شد در حوزه دفاتر خارجی دچار مشکل شویم و امیدوارم دفاتر ایرنا در خارج از کشور به زودی احیا شود.
وی به نوآوری‌های مدت خدمت خود اشاره کرد و توضیح داد: صفحات ایرنا به لحاظ فنی تغییر کرد و باعث شد بازدید اخبار تا دو یا سه برابر افزایش داشته شد؛در حوزه شبکه‌های اجتماعی هم دستاوردهایی به دست آمد.
معاون خبر پیشین ایرنا ضمن تقدیر از تلاش تمام همکاران و مدیران ایرنا، ادامه داد: با وجود فشارهای ناشی از کرونا، اخبار انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را با سربلندی پوشش دادیم.
معاون خبر سابق ایرنا، در پایان خاطرنشان کرد: کامران قبادی انسانی آرام و جدی و با برنامه است؛ امیدوارم با حضور ایشان ایرنا و روزنامه ایران همچنان سربلند و سرفراز باشد و ما نیز باید دوستان جدید را کمک کنیم.
ترکیب خبرنگاران ایرنا باید تقویت شود/تاکید بر تحول ساختاری وسازمانی
کامران قبادی هم در ادامه ضمن تشکر از اعتماد علی نادری و گفتن خسته‌ نباشید به نادری گیسور گفت: همیشه خودم را خبرنگار می‌دانم. ۲۳ سال است کار رسانه می‌کنم و مشکلات این حوزه را به‌خوبی می‌دانم.
وی با بیان اینکه مدتی است در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مستقر بودم و بررسی های مختلفی انجام دادم، افزود: در چند سال اخیر کارهای خوبی در ایرنا انجام شده و انشالله بتوانیم این برنامه ها را ادامه دهیم.
معاون خبر جدید ایرنا با تاکید بر درنظرگرفتن انصاف به عنوان سرلوحه کار، گفت: همه ما باید اعتقاد به جنگ رسانه داشته باشیم و بدانیم که در میدان جنگ هستیم.
قبادی خاطرنشان کرد: اعتماد به نیروی انسانی مجموعه اولویت کاری من است و معتقدم باید با تحولات روز خود را هماهنگ کنیم.
قبادی گفت: دوران تحول در ایرنا را با همکاری همه پرسنل آغاز خواهیم کرد و در این مسیر خط قرمزهای موهوم و ساختگی را از میان بر می‌داریم.
معاون خبر جدید ایرنا با تاکید بر حمایت از مدیران خلاق گفت: دوران روش‌های محافظه‌کارانه تمام شده است. نباید نگاه کلیشه‌ای و رفع مسئولیت داشته باشیم چرا که این نگاه بلای جان رسانه است.
وی تاکید کرد: ایرنا در دوره جدید روایت گر خبرهای دست اول و صحیح خواهد بود و این مهم جز با تلاش شبانه روزی همه ما محقق نخواهد شد.
قبادی گفت: حفظ حرمت نیروی انسانی برای بنده بسیار مهم است و اولویتم کار کردن با نیروهای موجود است.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟