قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 1014 نفر افزایش یافت


قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 1014 نفر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و 14 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز سه شنبه (۲ آذر ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون از ۱۶۳ بیمار بستری شده در بیمارستان‌ های کهگیلویه و بویراحمد ۸۴ نفر مبتلای قطعی و ۱۸ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۸۱ هزار ۶۰۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از ۷۴ نمونه رپید تست هفت درصد موارد مثبت بوده که عمدتا در شهرستان کهگیلویه هستند، ادامه داد: از ۴۵۰ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۱۹ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران ثبت شد.

یزدان پناه همراهی و همکاری مردم برای کنترل بیماری کرونا را موثر دانست و گفت: مردم با خودداری از سفر‌های غیر ضروری، اجتناب از هم نشینی‌ها، نرفتن به مکان‌های پر خطر از جمله مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و همچنین مکان‌های شلوغ کادر درمان را در کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن یاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و همچنین رعایت صد درصدی دستور العمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را برای کنترل این بیماری الزامی دانست و گفت: مردم استان بیماری کرونا را جدی بگیرند و حتما واکسیناسیون خود را تکمیل کنند تا بتوانیم این بیماری مهلک، کشنده و خطرناک را در استان کنترل کنیم.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟