برگزاری همایش سران ایلات و طوایف کهگیلویه و بویراحمد


برگزاری همایش سران ایلات و طوایف کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده سپاه ناحیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش سران ایلات و طوایف کهگیلویه و بویراحمد با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی و نحوه صحیح استفاده از اسلحه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ پاسدار «صادق عرفانی» امروز (۲۹ آبان ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۴۸ عنوان برنامه در قالب ۸۰ ریز برنامه به مناسبت هفته بسیج در سطح نواحی و پایگاه های مقاومت استان اجرا می شود.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دیدار بسیجیان با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یاسوج گفت: عصاره هفته بسیج در سوم آذر و گردهمایی بزرگ بسیجیان در مصلای شهر یاسوج اجرای برنامه و بهره‌مندی از فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس است.

عرفانی منش با تبریک هفته بسیج مستضعفین، اظهار داشت: بسیج مظهر اقتدار،ایستادگی و وحدت ملی ایران اسلامی است که در تمام ادوار انقلاب موجبات سرافرازی این مرز و بوم را رقم زده است.

وی ابراز داشت: در شرایطی که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود جنگ تحمیلی با حمایت ۲۰ کشور از رژیم بعث عراق آغاز شد و ایران اسلامی نیز از تجهیزات جنگی پیشرفته و حتی سیم خاردار بی بهره بود.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در پنجم آذر سال ۵۸ فرمان تشکیل بسیج از سوی امام خمینی (ره) صادر و در دی ماه ۵۹ به تصویب مجلس وقت رسید.

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۵۹ آغاز شد که در این جنگ نابرابر ۲۲۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب شد که درصد زیادی از آنها بسیجی بودند، زیرا به صورت خودجوش از کشور دفاع کردند تا امروز پیروز و سربلند باشیم.

عرفانی منش گفت:بسیجیان استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس با اسلحه شخصی در عملیات بازی دراز در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: در انقلاب اسلامی آحاد مردم بسیجی هستند و هر جایی که نیاز باشد در صحنه حضور دارند که نمونه آن در زلزله سی سخت نقش آفرین هستند و با گذشت حدود ۱۱ ماه از این حادثه تاکنون نیز به مردم زلزله زده خدمات رسانی می کند.

وی ابراز داشت: در عرصه جنگ نرم، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی و سایر حوزه ها نقش بسیج پررنگ و اثرگذار است و در مباحث اجتماعی نیز آگاهانه، هوشمندانه و با مشارکت حداکثری حضور دارد.

عرفانی منش در ادامه به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت: شعار محوری هفته بسیج امسال «بسیج پاره تن مردم» عنوان شده که این شعار بیانگر پای کار بودن بسیج و ارایه خدمت بی منت به مردم است.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: سپاه ناحیه عشایر استان همچون سایر نواحی مقاومت بسیج، برنامه های متنوع و متعددی را در این هفته پیش بینی کرده که در قالب ۴۸ عنوان برنامه و ۸۰ ریز برنامه در سطح نواحی و پایگاه های مقاومت بسیج اجرا می شوند.

وی بیان کرد: غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا در همه حوزه های سرزمینی، تجلیل از خانواده شهدا، توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری یادواره ۷۲ شهید بخش زیلایی و برگزاری مسابقه تیراندازی عشایر در سه سطح (شهرستانی، استانی و کشوری ) که نفرات برتر به مسابقه کشوری اعزام می شوند از جمله برنامه های هفته بسیج است.

عرفانی منش برگزاری یادواره آبروی محله، نذر قربانی گوسفند و توزیع گوشت بین نیازمندان، برگزاری نشست های روشنگری پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب، اهدای جهیزیه به زوج های جوان نیازمند، افتتاح پروژه های عمرانی از جمله پروژه آبرسانی به مناطق عشایری، رونمایی از تمثال سردار شهید سلیمانی، بهره برداری از چند واحد مسکونی در سی سخت و ۴۵ واحد منزل مددجویان کمیته امداد از دیگر برنامه های این هفته است.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد به مراسم تجمع ۱۰ هزار نفری بسیجیان استان در سوم آذر اشاره کرد و گفت: سهمیه عشایر استان برای حضور در این همایش ۵۰۰ نفر است که با لباس محلی مصوب حاضر خواهند شد.

وی از تلاش ها و زحمات کادر بهداشت و درمان استان در حوزه کرونا تقدیر کرد و گفت: در هفته بسیج با اهدای شاخه گل از خدمات این عزیزان تجلیل می شود.

عرفانی منش گفت: در این هفته همایش سران ایلات و طوایف کهگیلویه و بویراحمد با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی و نحوه صحیح استفاده از اسلحه برگزار خواهد شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام