فرماندار خلخال: وضعیت دفن زباله این شهرستان نابسامان است


فرماندار خلخال: وضعیت دفن زباله این شهرستان نابسامان است

اردبیل-ایرنا- سرپرست فرمانداری خلخال گفت: وضعیت فعلی جمع‌آوری و دفن زباله‌های شهری و روستایی این شهرستان مناسب نیست و برای پایان دادن به این نابسامانی،تهیه و تدوین طرح جامعه پسماند خلخال ضروری است.

به گزارش ایرنا، مسعود یگانه روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال اعلام کرد: نامناسب بودن شیوه و نحوه جمع‌آوری و دفن زباله‌ها در شهرها و روستاهای این شهرستان منجربه افزایش آلودگی‌های زیست محیطی و گسترش زباله‌ها در دامن طبیعت شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر آلودگی طبیعت به علت پراکنده شدن زباله‌های سبک و تجزیه ناپذیر در خاک، هم اکنون شیرابه حاصل از دفن غیر اصولی زباله‌ها در مناطق روستایی و شهری منابع آب‌های سطحی و همچنین سفره‌های زیرزمینی را به شدت مورد تهدید قرار داده است‌.

او با انتقاد از عملکرد شهرداری خلخال در سال‌های گذشته برای راه اندازی محل جدید پسماند این شهر گفت: شهرداری این شهر در گذشته همت و اراده‌ای برای حل مشکل محل دفن زباله‌ها و راه‌اندازی محل جدید پسماند نداشته و انتظار از شهردار و اعضای شورای اسلامی فعلی این شهر تلاش برای پایان دادن به این پرونده ۲۰ ساله است.

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: با توجه به شرایط حاد و کرونایی حاکم بر جامعه و ضرورت تعطیلی محل دفن زباله‌های فعلی خلخال در مجاورت این شهر، شهرداری ملزم به اقدام عاجل برای راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌ها و نیز ساماندهی محل فعلی با پوشش مناسب تا زمان راه اندازی محل جدید می‌باشد.

در این جلسه امین شکوری مقدم رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال نیز با بیان اینکه تمام تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌‍‌های این شهر بی‌نتیجه بوده است، از تشکیل پرونده قضایی برای شهرداری خلخال در دادگستری این شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: چنانچه همه ضوابط و مقررات مربوط جمع‌آوری و دفن اصولی زباله در مناطق شهری و روستایی از سوی شهرداران و دهیاران این شهرستان رعایت نشود بروز فاجعه زیست محیطی و آلوده شدن بخش‌های وسیعی از طبیعت به زباله‌های پراکنده در محیط پیرامون زندگی مردم دور از انتظار نیست.

فرهاد خورگر شهردار خلخال نیز گفت: درحال حاضر روزانه ۳۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود که با احتساب زباله‌های روستایی روزانه ۵۰ تن زباله بصورت تفکیک نشده به محل دفن زباله‌های این شهر در منطقه کرنو در مجاورت این شهر انتقال داده می‌شود.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید