مخالفت صندوق بین المللی پول با تبدیل بیت کوین به ارز قانونی


مخالفت صندوق بین المللی پول با تبدیل بیت کوین به ارز قانونی

صندوق بین المللی پول اقدام السالوادور را برای تبدیل بیت کوین به ارز قانونی، یک ریسک و اقدامی ناکارآمد دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از business، صندوق بین‌المللی پول با استناد به اقدام اخیر السالوادور برای ایجاد مناقصه قانونی در رمز الکترونیکی، هشدار داده که بیت کوین خطرات قابل‌توجهی برای مصرف‌کنندگان دارد. صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حالی که ارز‌های دیجیتالی این پتانسیل را دارد که سیستم‌های پرداخت را کارآمدتر کند، تصمیم السالوادور برای تبدیل بیت‌کوین به عنوان یک ارز قانونی ریسک بود.

مخالفت صندوق بین المللی پول با تبدیل بیت کوین به ارز قانونی

این نهاد مالی جهانی که خواستار تقویت مقررات و نظارت بر اکوسیستم پرداخت جدید شده، گفت: با توجه به نوسانات بالای قیمت بیت کوین، استفاده از آن به‌عنوان یک ارز قانونی خطرات قابل‌توجهی برای حمایت از مصرف‌کننده، یکپارچگی مالی و ثبات مالی دارد. به دلیل این خطرات، بیت کوین نباید به عنوان پول قانونی استفاده شود. السالوادور در ماه گذشته قانونی را تصویب کرد که به بیت کوین وضعیت یک ارز رسمی قانونی را در کنار دلار آمریکا اعطا کرد و اولین کشور در جهان شد که رمز ارز را به رسمیت شناخت. دولت از آن زمان از یک سیستم کیف پول الکترونیکی به نام Chivo حمایت کرده است که به ساکنان امکان می‌دهد پرداخت‌های بیت کوین را ترتیب دهند و همچنین سکه‌های دیجیتال را به دلار آمریکا تبدیل کنند.

مخالفت صندوق بین المللی پول با تبدیل بیت کوین به ارز قانونی

هشدار صندوق بین‌المللی پول پس از آن که السالوادور از طرح‌های خود برای اولین شهر بیت‌کوین در جهان رونمایی کرد در ابتدا از طریق اوراق قرضه با پشتوانه رمزنگاری تامین مالی شد. در آخر هفته گذشته اعلام شد، این شهر در نزدیکی آتشفشان Conchagua در جنوب شرقی کشور ساخته خواهد شد و دارای مناطق تجاری و مسکونی، و همچنین سایر امکانات مشترک در یک کلان شهر مدرن است. هنوز در مرحله مفهومی، اولین عرضه اوراق قرضه برای سال ۲۰۲۲ تنظیم شده و ساخت و ساز حدود دو ماه پس از تامین مالی برنامه ریزی شده است.

بیشتربخوانید

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال فعلا ممکن نیست

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق