طرح دادرسی بدون کاغذ در یک مجتمع قضایی شیراز محقق شد


طرح دادرسی بدون کاغذ در یک مجتمع قضایی شیراز محقق شد

شیراز- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: مجتمع شماره 4 شوراهای حل اختلاف شیراز خدمات خود را به صورت کاملاً الکترونیکی ارائه و طرح دادرسی بدون کاغذ را به صورت 100 درصد اجرایی کرده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به حرکت مجموعه قضایی استان فارس به سمت ارائه خدمات الکترونیک قضایی گفت: همه فرایند دادرسی در این مجتمع بر روی سرورهای رایانه ای ثبت و ضبط می شود و مراجعان نیز خدمات ارسال لوایح و دریافت ابلاغات را به صورت الکترونیکی ارسال می کنند.

وی با بیان این که با هدف تشویق حوزه های قضایی به استفاده از زیرساخت های الکترونیکی، عملکرد حوزه های قضایی هر ماه در این خصوص مورد سنجش قرار می گیرد افزود: علاوه بر مجتمع شماره ۴ شورای حل اختلاف شیراز که به صورت ۱۰۰ درصد خدمات الکترونیک ارائه می کند حوزه قضایی فراشبند با میانگین ۳۳.۵درصد خدمات قضایی، جویم با ۲۵ درصد و زرقان با ۲۲ درصد در ۷ ماه سال جاری دارای بهترین جایگاه در ارائه خدمات الکترونیک قضایی هستند.

وی با تأکید بر اینکه مسیرطولانی و سختی را در دستیابی به اهداف کامل طرح در پیش داریم اضافه کرد: علاوه بر قضات دادگستری استان، وکلا و کارشناسان و مراجعان به دادگستری نیز باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند تا این مسیر تحولی در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه با شتاب بیشتری ادامه یابد.

معاون قضایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات دادگستری استان فارس نیز با اشاره به مزایای ویژه ارائه خدمات قضایی به صورت الکترونیکی بیان داشت: کاهش وابستگی به فضای فیزیکی، تسهیل ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، ذخیره اطلاعات و اسناد پرونده با قید زمان و جزئیات در پرونده و عدم امکان حذف آن و عدم نیاز به اشغال فضای فیزیکی در راکد کردن پرونده از جمله این مزایاست.

علی مؤمن حسین پور اضافه کرد: برای اجرای بهتر طرح دادرسی بدون کاغذ، پرسنل شعب و شوراهای حل اختلاف به صورت پیوسته آموزش دیده اند که آموزش های لازم برای ۴ هزار نفر ساعت پرسنل دادگستری و ۱۲۰۰ نفر ساعت نیز برای پرسنل شورای حل اختلاف اجرا شده است.

وی افزود: تاکنون مراجع متعددی همچون دادستانی کل کشور، ثبت اسناد و املاک، اداره کل زندان ها، نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، بانک مرکزی، پلیس گذرنامه و راهور ناجا به صورت الکترونیک با شعب محاکم و دادسراها ارتباط الکترونیکی برخط دارند که کمک شایانی در تکمیل فرایند ارائه خدمات تمام الکترونیک قضایی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس