رایزنی روابط عمومی موسسات سینمایی برای برگزاری بهتر جشنواره فجر


رایزنی روابط عمومی موسسات سینمایی برای برگزاری بهتر جشنواره فجر

تهران- ایرنا- اولین نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی مراکز موسسات سینمایی با موضوع تبادل نظر پیرامون راهبردهای جدید سازمان سینمایی و چگونگی برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور در اولین نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی مراکز موسسات سینمایی اظهار داشت: سینمای ایران در کنار بخش های خصوصی مرهون تلاش و پشتکار مجموعه ها و مراکز مشخصی در عرصه ساخت، تولید، پخش و عرضه است. بدیهی است بخش بزرگی از رسالت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و ترویج این محصولات بر دوش همکاران روابط عمومی های این مراکز است.

یزدان عشیری ادامه داد: از این رو با اهتمام و علاقه به همفکری و تبادل نظر در حوزه های مشترک در دوره جدید سازمان سینمایی تلاش می کنیم از طریق این نشست‌ها و هم فکری‌ها به شناسایی ظرفیت‌ها و زمینه‌های مشترک همکاری برسیم.

مشاور رئیس سازمان سینمایی با خوش بینی نسبت به استمرار و تداوم این سلسله نشست‌ها در طول سال و برگزاری چرخشی آن در مراکز و مجموعه‌های مختلف خاطرنشان کرد: قطعا، برایند این اقدام، در کنار تقویت دوستی‌ها، به گسترش تعاملات فی‌مابین و همکاری‌های موثرتر منجر می شود.

وی با اشاره به نزدیکی برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین اتفاق سینمایی سال افزود: فجر ویترینی است که همه کسانی که در طول سال در سینما فعالیت دارند؛ از اهالی رسانه، سینماگران، موسسات مختلف سینمایی و سینماداران به شکلی در برگزاری آن سهیم هستند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی بیان داشت: با توجه به تغییر دولت و طرح دیدگاه‌های تازه، انتظار می رود نوع نگاه به ساختار برگزاری جشنواره فجر هم، متفاوت‌تر باشد. البته، شاید همه رویکردها و اهداف در آثار جشنواره امسال نمود پیدا نکند اما قطعا شکل، روند اجرا و بحث‌های گفتمانی و تحلیلی جشنواره فرق خواهد داشت.

وی با اشاره به آسیب شناسی دوره‌های گذشته جشنواره فیلم فجر از طریق هم فکری با اهالی رسانه، اضافه کرد: تاکنون از نگاه مدیران روابط عمومی‌های سینمایی به این موضوع توجه نشده و تبادل نظر در این نشست می تواند به اصلاح روندها بیش تر کمک کند.

وی گفت: می توانیم با هم افزایی و همکاری به راهکارهای اجرایی مشترک برسیم و به یکدیگر کمک کنیم.

در این نشست مدیران روابط عمومی‌های موسسات سینمایی حاضر نکات و پیشنهاداتی را برای دوره جدید سازمان سینمایی و همچنین، برگزاری بهتر جشنواره فیلم فجر مطرح کردند.

از جمله این نکات می‌توان به بحث یکپارچگی در سایت جشنواره فجر، انتشار عکس‌های متنوع و متفاوت از رویدادهای جشنواره برای استفاده رسانه‌ها در طول روزهای برگزاری، پیش بینی سینماهای بیشتر برای انتخاب اصحاب رسانه و منتقدین در کنار سالن رسانه برای رسانه های خبری و پوششی، امکان تماشای برخی فیلم‌ها برای خانواده اهالی رسانه در سایر سینماها، ترویج گفتمان تفاوت محتوایی فیلم‌ها و برنامه های فرهنگی و علمی در طول جشنواره، استفاده از ظرفیت سالن‌های مکمل مانند سالن بنیاد فارابی، حوزه هنری و موزه سینماو ... به عنوان سالن‌های مردمی و رسانه ای، نمایش فیلم‌ها برای صنوف و منتقدان درکنار هم با هدف تعامل و گفتگو، فراهم کردن شرایطی برای حضور مدیران فرهنگی بخش‌های مختلف در سالن‌های مشخص شده برای دیدن فیلم‌های جشنواره، اصلاح اشکالات برگزاری نشست‌های خبری و ایجاد فضایی برای بیان نظرات و سلایق مختلف، حضور پر رنگ عوامل فیلم‌ها در کنار مردم و سینماهای مردمی، برگزاری پر رونق جشنواره در استان های سراسر کشور با هدف تمرکززدایی و عدالت فرهنگی و ... اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی