اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در صاحب اهدا شد


اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در صاحب اهدا شد

سنندج - ایرنا - اعضای بدن جوان 18 ساله سقزی (ساکن شهر صاحب) که دچار عارضه مرگ مغزی شده بود، به چند بیمار نیازمند عضو، اهدا شد.

به گزارش ایرنا، "سیوان آذرپور" جوان ۱۸ ساله اهل صاحب شهرستان سقز که روز ۳۰ آبان ماه سال جاری دچار حادثه و سپس ضایعه مرگ مغزی شده بود، به بیمارستان شفای سقز و سپس کوثر سنندج منتقل شد.

مرگ مغزی این بیمار با وجود تمام تلاش‌های کادر درمان، طبق کمیسیون پزشکی به صورت قطعی اعلام و با رضایت خانواده وی برای اهدای عضو به بیمارستان سینا تهران منتقل شد.

این عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه بدون هیچ گونه توقعی و به صورت خیرخواهانه انجام شده که می تواند جان چندین بیمار منتظر پیوند عضو را از مرگ حتمی نجات دهد.

مرحوم سیوان آذرپور فرزند یحیی آذرپور (شهردار شهر صاحب) و صبری آذرپور بود که چند روز قبل دچار عارضه سکته مغزی شده بود.

اهدای عضو و موافقت خانواده آسیب دیدگان، یادآور ایثار و گذشت کسانی است که با بخشش خود، به چهره درهم تنیده دنیای هم‌نوعانشان طرح و رنگی از زندگانی می دوانند، تجلی مهر عزیزانی که دریایی از سخاوت را به رود خشکیده زندگی پیوند زدند، نه در یک روز، که در هر لحظه هویداست.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...