توجه به ظرفیتهای گلستان اشتغال و توسعه به دنبال دارد


توجه به ظرفیتهای گلستان اشتغال و توسعه به دنبال دارد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت : تبدیل ظرفیت های فراوان این استان به فرصت، اشتغال و توسعه را برای منطقه به دنبال خواهد داشت. 

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه چهارشنبه شب در گفت و گو خبری با سیمای استان گلستان بیان کرد: ایجاد شهرک های کشاورزی در مجاورت شهرها، گسترش مزارع میگو در گمیشان، سرمایه گذاری در پرورش ماهیان خاویاری در حاشیه مجتمع پرورش میگو از جمله ظرفیت های این استان است.
وی از سرمایه گذاری شرکت شستا برای تولید شیر با ظرفیت ۱۰ هزار راسی در استان خبر داد و گفت : برای راه اندازی این طرح مجوز آن صادر شده است.
وی خلق توسعه صادرات راهبردی، ظرفیت سازی برای تولید کالا با ظرفیت های معطل مانده را از دیگر برنامه های کوتاه و بلند مدت برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی مردم استان برشمرد.
وی با اشاره به فعالیت کارگروه زیربنایی در استان تصریح کرد : حداکثر زمان برای صدور مجوز کمتر از ۲ هفته برای متقاضیان بوده تا هرچه سریعتر چالش های پیش روی سرمایه گذاران در استان حل شود.
استاندار گلستان تاکید کرد: برای سرمایه گذاران در این استان فرش قرمز به خصوص بومیان پهن شده تا استان به کارگاه بزرگ تبدیل شود.

کشت جایگزین راهبرد مهم
استاندار گلستان همچنین یادآور شد: کشت جایگزین کم آب طلب بزرگترین راهبرد مورد نظر برای توسعه کشاورزی استان در شرایط مواجه با کمبود آب زراعی هستیم و پرداختن به استفاده از ظرفیت کشت گلخانه ای دیگر راهکار توسعه کشاورزی گلستان و مدیریت کم آبی است.
وی بر استفاده ظرفیت نخبگان با تشکیل کارگروه و شرکت های دانش بنیان وافزایش بهره وری در تولید تاکید و اضافه کرد: برای انتخاب مدیران دستگاه ها بانک اطلاعاتی راه اندازی می شود که از همه مراجع که می توانند در شناسایی و معرفی آنها کمک کند استمداد شده است.
زنگانه افزود: بنای اصلی بر تغییر مدیران نیست و مدیری که بی حاشیه و توانمند و شایستگی داشته‌ باشد به طور حتم سراغ آنها رفته و حفظ می کنیم.
وی ادامه داد: امروز دیگر مدیر پشت میزنشین نیاز نداریم چون رفع موانع نیاز به مدیر با تفکر جهادی، انقلابی و عقلانی وجود دارد و مردم هیچ نگرانی در انتخاب مدیران استان نداشته باشند.

تقویت نظارت بر بازار کالا
استاندار گلستان در بخش دیگری با اشاره به رصد بازار کالا در استان از طریق ستاد تنطیم بازار و استفاده از ظرفیت قرارگاه ۱۷ ربیع گفت: نظارت بر بازار کالا در استان بیش از گذشته تقویت خواهد شد.
زنگانه ادامه داد: اکنون گروه های گشت مشترک با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله اتاق بازرگانی و صنف فعال هستند و در شرایط تحریم ظالمانه دشمن از همه کسانی که در این فرآیند دخیل بوده، مراعات مردم را داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی