روند آزمون‌های رانندگی بازنگری شود


روند آزمون‌های رانندگی بازنگری شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در آزمون‌های اخذ گواهینامه رانندگی تجدید نظر شود زیرا این آزمون‌ها سال‌هاست که بدون تغییر در حال برگزاری است.

محمد فرهادی، روز گذشته ۳ آذر جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان خراسان جنوبی افزود: استان باید در این زمینه پیشنهادی را به کشور ارایه دهد تا آموزش‌ها درست و اصولی انجام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت آموزش و پرورش، فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی را در فرزندانمان نهادینه کنیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی خوب است اما زمانی می‌تواند موثر واقع شود که مستمر و دنباله‌دار باشد لذا باید از دوران کودکی به این مهم همت گمارد، اگرچه این موضوع زمان‌بر است اما آثار موثرتری را به دنبال خواهد داشت.

وی به مقایسه هزینه اخذ گواهینامه در ایران با کشورهای پیشرو جهان در این زمینه اشاره کرد و گفت: افراد متقاضی دریافت گواهینامه در کشورهای پیشرفته باید حداقل سه تا چهار ماه وقت بگذارند تا آموزش‌های رانندگی در سرما، یخبندان، خیابان و جاده را فرا بگیرند.

فرهادی بیان کرد: این فرآیند نشان می‌دهد که ما در بحث‌های آموزشی بسیار غفلت کرده‌ایم که نتیجه آن افزایشی شدن آمار تصادفات و فوتی‌ها در کشور است.

وی درخصوص تصادفات ناشی از برخورد شتر گفت: پلیس راه در بسیاری مواقع در محورهای محل تردد شتر به رانندگان تذکر می‌دهد که اقدام ارزشمند و خوبی است و اطلاع‌رسانی به‌ویژه به مسافرانی که وارد استان می‌شوند، می‌تواند تصادفات ناشی از برخورد با شتر را کاهش دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آمار بالای تصادفات در محورهای فرعی و راه‌های روستایی افزود: در زمان اجرای طرح هادی در روستاها، علایم ورودی و خروجی به محورهای مواصلاتی باید نصب شود.

وی تصریح کرد: در محل‌هایی که از طرح هادی برخوردار نیستند باید به کمک دهیاری‌ها و از محل ماده ۲۳ جرایم اجرا شود.

فرهادی گفت: در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل و بارش برف نیز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید تجهیزات خود را آماده داشته باشند تا در صورت نیاز در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گیرد.

وی درباره محور بیرجند - شوشود نیز گفت: این محور اگرچه در حال حاضر راه فرعی است ولی نباید به عنوان راه روستایی در نظر گرفته شود چرا که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مدت‌ها است به عنوان راه اصلی در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این موضوع از کمیسیون کشوری مربوطه پیگیری شده اما به دلیل تشکیل نشدن کمیسیون مربوطه از سال ۹۷ هنوز رسما ارتقا نیافته است.

وی گفت: در راستای تداوم آموزش‌ها به‌ویژه در برف و یخبندان کلیپی که جمعیت هلال احمر استان در همین زمینه آماده کرده در صدا و سیما پخش و در فضای مجازی نیز برای استفاده عموم مردم منتشر شود.

فرهادی اظهار داشت: در مورد برخورد خودرو با شتر در راه‌های استان ادارات کل جهاد کشاورزی، امور عشایر و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به پیگیری گردن‌بند و شبرنگ برای شترها اقدام کنند تا از این طریق تصادفات شتر با وسایل نقلیه در استان کمتر شود.

وی درخصوص کمربندی زیرکوه و بلوار ورودی ماژان نیز دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت