30 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اصفهان افزوده می‌شود


30 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اصفهان افزوده می‌شود

اصفهان - ایرنا - رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: با تکمیل سه پروژه تا دهه فجر سالجاری 30 هزار متر مربع به فضای ورزشی این استان اضافه خواهد شد.

حسین محمودیه روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل زمین های فوتبال چمن مصنوعی استاندارد در شهرستان‌های سِمیرُم، هَرَند و شهر عَلَویجه در بخش مهردشت شهرستان نجف‌آباد است.

وی ادامه داد: هر یک از این سه زمین بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارند و تاکنون هر یک به ترتیب ۷۵، ۸۵ و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان اظهارداشت: ابعاد این زمین های ورزشی بر اساس استاندارد فوتبال است و می توان مسابقات این رشته ورزشی را در آن برگزار کرد.

محمودیه با اشاره به خشکسالی استان اصفهان و لزوم توجه هر چه بیشتر به مصرف بهینه آب تصریح کرد: بر همین اساس توسعه زمین‌های چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی در دستور کار قرار گرفته است تا در کنار صرفه جویی کیفیت چمن ها نیز کاهش پیدا نکند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲ میلیون متر مربع فضای ورزشی در استان اصفهان وجود دارد گفت: برای هر یک دهم افزایش سرانه ورزشی باید ۵۰۰ هزار متر مربع فضا به استان اضافه شود که ۱۵۰ هزار متر مربع آن باید سرپوشیده باشد.

رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان اضافه کرد: جبران کسری سرانه ورزشی نیازمند تخصیص اعتبارات کافی از یک سو و کمک هرچه بیشتر نیکوکاران است.

سرانه ورزشی استان اصفهان حدود ۴۶ صدم مترمربع به ازای هر نفر است و در مقایسه با بیشتر استان‌ها وضعیت مطلوبی ندارد.

استان اصفهان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر دارای ۲۸ شهرستان، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته و بالغ‌بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟