آمار طلاق در خلخال کاهش یافت


آمار طلاق در خلخال کاهش یافت

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست فرمانداری خلخال گفت: آمار طلاق در این شهرستان در طول هشت ماهه امسال 19 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا ، مسعود یگانه روز پنجشنبه در جلسه کمیته صیانت از جمعیت و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خلخال اظهارکرد: در حالی که در هشت ماهه سال گذشته ۱۳۷مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده بود این میزان به ۱۱۱ مورد در زمان مشابه امسال کاهش یافته است.

وی به افزایش نسبی آمار ازدواج درهمین مدت اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه سال گذشته ۴۶۵ مورد ازدواج در این شهرستان ثبت شده بود و این میزان امسال با ۹ درصد افزایش به ۵۱۲ مورد رسیده است.

او همچنین با اشاره با توقف سیر صعودی طلاق در سال جاری و برخلاف سالهای گذشته اظهارکرد: در حالی که پارسال با پدیده و آسیب اجتماعی افزایش آمار طلاق همراه با کاهش آمار ازدواج مواجه بودیم ، کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج درهشت ماهه امسال حاکی از دستیابی به بخشی از اهداف و برنامه‌های سندکاهش طلاق در جامعه خلخال است.

وی با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل افزود: آمار فوت شدگان خلخال در سال قبل ۵۲۲ نفر بوده که این میزان امسال با ۱۶ درصد افزایش به ۵۸۸ مورد رسیده است.

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: با توجه به آمار ولادت امسال و همچنین فوتی‌های این شهرستان و در یک جمع بندی جمعیت خلخال از اول امسال تاکنون ۸۸ نفر نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

یگانه با اشاره به عوامل تاثیرگذار در افزایش سن ازدواج، بی‌رغبتی همسران جوان به فرزندآوری، افزایش فاصله زمان ازدواج زوجین با تولد اولین فرزند، ایجاد فاصله بین تولد اول و دوم دربین خانواده‌های جوان در این شهرستان گفت: از جمله این عوامل می‌توان به افزایش توقعات همسران از همدیگر ، وضعیت اقتصادی جامعه، ترویج فرهنگ بیگانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و کم‌رنگ شدن فرهنگ مداخله ریش‌سفیدان در امور خانواده‌های جوان و بی‌تجربه اشاره کرد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...