خانواده گفت وگو مدار از هرگونه خشونت خانگی مصون می‌ماند


خانواده گفت وگو مدار از هرگونه خشونت خانگی مصون می‌ماند

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: خانواده‌ای که فرهنگ گفت وگو مداری در بین اعضای آن وجود داشته باشد،از هرگونه خشونت خانگی و آسیب‌های اجتماعی مصون می‌ماند که توجه به این مهم در پویش ملی حرف و گفت دنبال می‌شود.

صدیقه ربیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش ملی "حرف و گفت" که از ابتدای آذرماه جاری با هدف نهادینه کردن فرهنگ گفت و گو محوری در خانواده ها اجرایی شده است،می کوشد تا یک خانواده ها را از طریق ارتباط محوری از آسیب های اجتماعی مصون سازد.

وی اضافه کرد: این پویش که برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است، دارای فصول آموزشی مختلف شامل خانواده گفت و گو محور؛ هم بگوییم و هم بشنویم، خانواده خشونت پرهیز، اختلافات را رفع کنیم، خانواده ساختارمند، جایگاه خود را در خانواده بیابیم، خانواده حمایت گر؛ نردبان رشد یکدیگر باشیم، خانواده همدل؛ یکدیگر را درک کنیم، خانواده همراه؛ همیشه در کنار یکدیگر باشیم و اوقاتی برای خانواده؛ با یکدیگر وقت بگذرانیم تشکیل شده است.

ربیعی با بیان اینکه بررسی‌ها و پژوهش‌ها از کاهش سطح گفت و گو در بین اعضای خانواده ها حکایت دارد که این موضوع می تواند آسیب های اجتماعی را افزایش دهد،گفت: بررسی آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها نشان داده که میزان گفت و گو و تعاملات عاطفی بین کودکان و والدین، اعضای خانواده و حتی همسران کاهش پیدا کرده و این خلاء به پیامدهای گوناگون اجتماعی منجر شده است.

این مسؤول افزود: اگر یک زندگی سرشار عشق و تعامل عاطفی باشد، اعضای آن با گفت و گو کردن با یکدیگر مشکلات و کمبودهای هم را جبران می‌کنند و که همه دستگاه‌های دخیل در این حوزه خانواده باید تلاش کنند این فرهنگ در خانواده‌های ایرانی احیا و تقویت شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: پویش ملی حرف و گفت یکی از اقدامات وزارت بهداشت و درمان پزشکی است که تا هفتم آذرماه جاری ادامه دارد و تمامی متولیان حوزه بانوان و خانواده در دستگاه های اجرایی باید از این فرصت پیش آمده استفاده کرده در اجرای آن سهیم باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403