565 هزار هکتار طرح آبخیزداری و آبخوانداری در جنوب کرمان اجرا شد


565 هزار هکتار طرح آبخیزداری و آبخوانداری در جنوب کرمان اجرا شد

جیرفت - ایرنا - معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای 565 هزار هکتار طرح آبخیزداری و آبخوانداری شامل 90 طرح در 35 حوزه آبخیز این منطقه با اعتبار 185 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی طی سال جاری خبر داد.

محمدرضا شاهرخی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال طرح‌های آبخیزداری در هفت شهرستان جنوبی کرمان شامل ۳۵ حوزه آبخیز اجرا می‌شود، افزود: طرح های آبخیزداری در قالب عملیات‌های مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی انجام می شود.

وی ضمن تاکید به نقش مهم پروژه های آبخیزداری در پیشگیری از فرسایش خاک اظهار داشت: ذخیره نزولات آسمانی، تقویت آب سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب‌ها و رواناب‌های سطحی، مقابله با خشکسالی برخی از اهداف اجرای این پروژه ها است.

شاهرخی یادآور شد: در ۵۵۰ هزار هکتار از مجموع ۹۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های شناسایی شده منابع طبیعی جنوب کرمان عملیات آبخیزداری انجام شده و تلاش برای اجرای سالانه این طرح ها در اراضی دیگر ادامه خواهد داشت.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، همچنین بر ضرورت جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید و عنوان کرد: ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه های آبخیز و رتبه بندی آنها با توجه به معیارهای مختلف اکولوژیکی به منظور اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز است.

مجموع حوزه‌های آبخیز جنوب کرمان سه میلیون و ۸۵۸ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۹۵ درصد شامل سه میلیون و ۶۶۸ هزار هکتار آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی