خواهر شهیدان فهمیده : تفکر بسیجی انقلاب اسلامی را حفظ کرده است


خواهر شهیدان فهمیده :  تفکر بسیجی انقلاب اسلامی را حفظ کرده است

کرج - ایرنا - خواهر شهیدان محمد حسین و داود فهمیده گفت: تفکر بسیجی انقلاب اسلامی را حفظ کرده و در گام دوم انقلاب باید با وحدت و ولایت مداری روحیه و تفکر بسیجی را در جامعه تقویت کنیم.

فرشته فهمیده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا به پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: وجود تفکر بسیجی در همه ملت ایران موجب حفظ و تداوم حرکت انقلاب در چهار دهه گذشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی یک مکتب است که در فرهنگ و ذات هر ایرانی وجود دارد اما تبلور آن را بعد از پیروزی انقلاب و در جریان هشت سال جنگ تحمیلی شاهد بودیم.

خواهر شهیدان فهمیده بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر نظام طاغوت برخی در پی به انحراف کشیدن انقلاب بودند اما امام راحل با علم به این موضوع دستور تشکیل بسیج را صادر کردند.

وی با بیان اینکه در وجود بسیجیان سراسر عشق و ایمان به خدای متعال موج می زند، اضافه کرد: رشادت کسانی که جان و مال خود برای دفاع از نظام و انقلاب به کف گرفتند هیچگاه فراموش نمی شود.

فهمیده ادامه داد: قبل از دفاع مقدس واژه ایثار را تنها در کتاب و قصه ها می دیدیم و می خواندیم اما در دوران دفاع مقدس بسیجیان این واژه ها را به منصه ظهور رساندند و اکنون آینده سازان ایران اسلامی از ایثارشهدای گرانقدر و رزمندگان در دوران دفاع درس می آموزند.

خواهر شهیدان فهمیده یادآورشد: دوران دفاع مقدس به مثابه قطعه درخشانی است که هیچگاه از تاریخ انقلاب و جهان و ذهن ملت ایران پاک و فراموش نمی شود.

وی افزود: همه داشته های انقلاب به برکت فرهنگ بسیج است بنابراین برای تداوم این انقلاب و تفکر بسیج، باید بسیجی را تکریم کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: بسیجیان هر جا نیاز بود با ایثار جان و مال خود مشکلات را پشت سر گذاشتند و اکنون برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و اهداف آن از هیچ کوششی به ویژه در بین دانش آموزان دریغ نمی کنند.

وی ادامه داد: تفکر بسیج نه تنها در اقصی نقاط کشور شکل گرفته بلکه انتقال این فرهنگ توسط شهید سردار سلیمانی به عراق و سوریه سبب نجات این کشورها از سیطره داعش شد.

وی گفت: اکنون دشمن به اعتماد به نفس مردم هجوم کرده است که رسانه ها باید در بحث امیدآفرینی، اعتماد و کارآمدی نظام و اعتماد به نفس، برنامه راهبری داشته باشند.

خواهرشهیدان فهمیده با بیان اینکه دشمن تلاش می کند تا ما را ملتی ناتوان نشان دهد،افزود: برخی از مطالب طنزی که در فضای مجازی بیان می‌شود شاید در ظاهر لطیفه باشد اما در ورای آن به دنبال القای ناتوانی به جمعیت جوان کشور است.

وی تاکید کرد: تفکر بسیج تنها مربوط به سال های ۵۷ و ۵۸ نیست بلکه ریشه در اعتقادات، مسایل و آموزه های دینی این ملت و ریشه در عاشورای حسینی دارد و در ۲ سال گذشته با شیوع کووید ۱۹ بخش قابل توجهی از بسیجیان، روحیه جهادگونه خود را در مسیر خدمت به جامعه به ویژه بیماران کرونایی به کار گرفتند.

از ۲۹ آبان تا پنجم آذر هفته بسیج نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس