افزون بر 914 هزار دُز واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد


افزون بر 914 هزار دُز واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد

یاسوج- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون 914 هزار و 113 دُز واکسن در این استان تزریق شده است.

به گزارش ایرنا ، محمدمهدی بانشی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۰۸ دُز واکسن کرونا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی افزود: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۹۵۷ نفر در نوبت اول، دو هزار و ۲۳۹ نفر دُز دوم، ۲۵۸ نفر دُز سوم را دریافت کردند که در مجموع سه هزار و ۴۵۳‌ طی ۲۴ ساعت گذشته واکسن دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون ۴۹۸ هزار و ۳۵۹ نفر دُز اول ۴۰۹ هزار و ۷۲۰ نفر دُز دوم و پنج هزار و ۴۳۳ هزار نفر دُز سوم و ۶۰۱ نفر دُز یادآور را دریافت کردند.

بانشی اضافه کرد: جمع کل واکسن تزریق شده ۹۱۴ هزار و ۱۱۳ دُز است که ۸۰.۲ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده است.

وی عنوان کرد: موجودی خالص واکسن کرونا در استان۲۲۱ هزار و ۵۱۴ دُز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: با توجه به بازگشایی مدارس توصیه می شود، استفاده از پوشش حفاظتی مناسب نظیر ماسک ، مایع ضد عفونی کننده ، تهویه هوا و همچنین فاصله گذاری حداقل یک نیم تا ۲متر بین صندلی ها در دستور کار متولیان آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی با اشاره به آسیب پذیری دانش آموزان، در مقابل ویروس کرونا گفت: آموزش ها با تاکید بر توصیه های بهداشتی همچنین جلوگیری از تجمعات هنگام ورود و خروج دانش آموزان مورد توجه بیشتر مدیران مدارس قرار بگیرد.

بانشی تاکید کرد: به جاماندگان تزریق واکسیناسیون کووید۱۹ عاجزانه تقاضا می شود که در سریعترین زمان ممکن نسبت به واکسینه کردن خود در نزدیک ترین مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی به مردم استان توصیه کرد که کرونا در کمین است و از دور همی ها و مهمانی پرهیز کنند، در صورتی که در مکان عمومی لازم باشد حضور داشته باشند، دستورالعمل های مختلف بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار بدهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی