تفویض اختیار به استان‌ها در گره گشایی از بسیاری مشکلات موثر است


تفویض اختیار به استان‌ها در گره گشایی از بسیاری مشکلات موثر است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تفویض اختیار به استانها گره گشایی بسیاری از مشکلات است گفت: سیاست دولت در بحث بودجه تفویض اختیار به استان هاست که زیر نظر استاندار و شورای برنامه ریزی هر استان در خصوص اعتبارات تصمیم گیری شود.

به گزارش ایرنا ، سید علی احمد زاده شامگاه چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تفویض اختیار به استان ها قطعی بوده و تلاش شده بودجه استانی با محوریت اختیار عمل بیشتر استانداران در نظر گرفته شود.

به گفته استاندار اعتبارات ملی که در مرکز برای استانها تصمیم گیری می شود معنایی ندارد و دلیلی هم نیست که عده ای در تهران بدون شناخت برای پروژه های استانی و شهرستانی تصمیم گیری کنند.

احمد زاده اظهار داشت: معتقدیم واگذاری اختیارات بیشتر به استانها که رویکرد دولت سیزدهم هم هست می‌تواند در امر اجرای طرح ها و پروژه‌ها سرعت ایجاد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با بازدیدهای میدانی که طی یک کاه گذشته ز نقاط غیر برخوردار استان در قالب سفرهای شهرستانی انجام دادیم برخی مشکلات زیربنایی این مناطق احصا شد و با رایزنی های انجام گرفته با وزارتخانه ها ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مازاد بر سفر ریاست جمهوری برای حوزه راه و آب اختصاص داده شد.

احمد زاده تصریح کرد: تمامی شهرستان های محروم در این دو حوزه دیده شده اند و برای نمونه فقط ۴۰ میلیارد تومان برای سیلاب و کلوار گذاشته شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مصوبات کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی نیز ، عنوان کرد: اجرای طرح های گردشگری توجیه اقتصادی لازم را داشته باشند و همه جنبه ها دیده شود.

وی تاکید کرد: واگذاری زمین های دولتی به اجرا کنندگان طرح طبق شرایط مشخص باشد و وسواس و دقت لازم برای واگذاری زمین های ملی در نظر گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بوبراحمد تاکید کرد: مدیران پای کار باشند تا کار به جایی نکشد که دستگاه های نظارتی بخواهند ورود کنند.

احمد زاده عنوان کرد: پول و تسهیلات در بیشتر موارد در جای خود هزینه نشده و هدر رفته است زیرا به تولید و اشتغال منجر نشده است.

تاکید بر تدوین طرح جامع گردشگری و استقبال از سرمایه گذاران

وی با اشاره به طرح جامع گردشگری استان نیز، گفت: این طرح باید تا پایان بهمن ماه تحویل استان داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید دست سرمایه گذار را بوسید و انگیزه برای سرمایه گذاران در استان ایجاد شود.

اختصاص ۴۹۶میلیاردتومان اعتبار محرومیت زدایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در سالجاری ۴۹۶ میلیارد تومان اعتبار برای طرحهای محرومیت زدایی کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته است.

علی شهابی نسب ادامه داد: این اعتبار در قالب ۱۹۹ طرح محرومیت زدایی در حوزه بهداشت، آب، راه، آبخیزداری، بهداشت هزینه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در زمینه بهداشت ۳۸ میلیارد تومان، آب ۲۰۰ میلیارد تومان، راه ۱۹۴ میلیارد تومان، آبخیزداری ۱۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...