لغو تردد شبانه همدان، تنور داغ دورهمی با بساط قلیان


لغو تردد شبانه همدان، تنور داغ دورهمی با بساط قلیان

همدان- ایرنا- لغو محدودیت تردد شبانه در همدان سرآغازی شد برای داغ شدن تنور دورهمی‌های خانوادگی به خصوص در نقاط گردشگری همدان که با وجود سرمای خشک پاییزی، با استقبال روبه رو است.

به گزارش ایرنا، در شب‌های پاییزی همدان حتی روزهای غیرتعطیل دورهمی خانواده‌ها و جوانان با طعم چای و قلیان و گرد آمدن بر بساط هیزم‌های آتشین با این تصور است که کرونا برای آن‌ها پایان یافته است و به زندگی عادی خود بازگشته‌اند.

شب‌های نقاط گردشگری همدان به ویژه بلوار ارم و مسیر عباس آباد به گنج نامه مملو از پارک خودروها و دورهمی خانواده‌ها و جوانان با بساط روشن کردن آتش و خوردن تنقلات است هر چند دورهمی در این هوای سرد سال در فضای بازی شبانه فقط با روشن کردن هیزم و آتش امکان پذیر است اما برای این دسته از افراد، لذتی خوش دارد.

پایان یافتن طرح ممنوعیت تردد شبانه باعث شد تا همدانی‌ها بدون استرس و ترس از قانون شکنی، آزادانه تا پاسی از شب در بوستان‌ها، مسیرهای گردشگری و پارک‌ها آمد و رفت داشته باشند و فراتر از آن هم ساعت‌ها دورهمی در این مناطق است.

بازار فروش باقاله، لبو، ذرت و حتی قهوه و نسکافه در این نقاط نیز گرما بخش شب‌های سرد پاییزی شهروندان همدانی شده است ضمن اینکه سفره خانه های همدان محفل پرازدحام جوانان در این شب های سرد سال است.

تنور شب نشینی‌ها در حالی داغ شده است که همچنان شاهد روند ابتلایان به ویروس کرونا و حتی بستری و مرگ هستیم ضمن اینکه هشدارهای مسئولان در بازگشت به شیوع کرونا را همواره می‌شنویم.

دورهمی‌ها اگرچه خنده و شادی را در بین مردم تقسیم می‌کند اما باید بازهم مراقب شیوع دوباره ویروس کرونا باشیم.

دورهمی‌ها اگرچه خنده و شادی را در بین مردم تقسیم می‌کند اما باید بازهم مراقب شیوع دوباره ویروس کرونا باشیم.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که با عادی شدن شرایط جامعه کرونا زده، مردم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی بی‌تفاوت شده‌اند و با وجود سرمای هوا نیز تا پاسی از شب به تفریح می‌پردازند، بی‌آنکه بدانند کرونا نیز همچون مهمانی ناخوانده هنگام صرف غذا، کشیدن قلیان و بازی با بچه‌ها، آن‌ها را همراهی می‌کند.

هر چند شرایط این استان در ابتلا به بیماری کرونا در وضعیت زرد و آرام قرار گرفته است ولی عادی شدن شرایط از نظر مردم، بی‌توجهی به مسائل بهداشتی، مصرف عادی قلیان در بوستان‌ها، برگزاری برخی از مراسم ها و حضور انبوه مردم در میادین و بوستان‌های شهر، زنگ خطر را برای شیوع دوباره این بیماری به صدا در می‌آورد.

با سرعت گرفتن واکسیناسیون تا حدودی طبق اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان روند شیوع بیماری فروکش کرده است اما هشدارهای کارشناسان حوزه بهداشت و درمان همواره بر این اصل استوار است که بی‌دقتی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند باعث شود که بار دیگر موج یا پیک بعدی را با شدت بیشتری شاهد باشیم.

همچنین باید کانون‌های آلودگی‌ها را کنترل و مراقبت‌های لازم عملیاتی شود که دورهمی‌های شبانه یکی از حوزه‌هایی است که نسبت به آن توجه جدی‌تری می‌طلبد.

باید توجه داشت که بی‌توجهی به رعایت مسائل بهداشتی، بار دیگر محدودیت‌ها را به جامعه باز گردانده و موجب فرسودگی کادر درمان می‌شود.

امید می‌رود شهروندان برای حفظ سلامتی خود و عموم جامعه، مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و آن را رعایت کنند، مناسب بودن شرایط دلیلی بر شرایط عادی زندگی مردم نیست.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان با وجود تاکید فراوان به رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی اما طی بازرسی های صورت گرفته در یک هفته گذشته، مشخص شد که در ۶۲ درصد اماکن این مولفه رعایت می شود.

لیدارفعتی با بیان اینکه استفاده از ماسک با وجود تاکیدات فراوان رو به کاهش است ادامه داد: ۶۶ درصد متصدیان و مراجعان به مراکز خدماتی و اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، همه شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی هستند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با مرگ چهار بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته (سه آذر)، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۱۱ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در