روند مناسب‌سازی معابر برای معلولان در استان مرکزی رضایت بخش نیست


روند مناسب‌سازی معابر برای معلولان در استان مرکزی رضایت بخش نیست

اراک - ایرنا - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: روند مناسب سازی تردد برای معلولان استان رضایت بخش نیست و بر اساس مستندات موجود باید اقدامات متعددی در تسهیل آمد و شد و رفع نواقص معماری اماکن عمومی و دولتی صورت گیرد.

دکتر« منوچهر کاظمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعامل هدفمند شهرداری و بهزیستی استان در سال‌های اخیر سبب شده بسیاری از نواقص در حوزه مناسب سازی تردد معلولان رفع شود اما، هنوز مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد و باید راهبردها با جدیت و به صورت گسترده‌تر دنبال شود.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها و تورم در مصالح ساختمانی مقداری در روند مناسب‌سازی معابر برای معلولان استان اثرگذار بوده اما، می‌توان با برنامه‌ریزی مدون اهداف این حوزه را به‌ پیش برد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در این برنامه‌ریزی لازم است هر سال یک خیابان اصلی شهر، یک پارک و یا یک مرکز درمانی و تجاری از نظر نواقص معماری برای معلولان مناسب‌سازی شود تا در بازه زمانی بخش مهمی از اهداف مناسب سازی محقق شود.

کاظمی افزود: مناسب‌سازی در برخی ادارات، بانک‌ها، واحدهای تجاری و مسکونی در استان انجام نشده یا ضعیف است که می‌طلبد مدیریت شهری به این مهم در استای حقوق شهروندی تلاش کند.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس