سفیر ژاپن از گنبد سلطانیه بازدید کرد


سفیر ژاپن از گنبد سلطانیه بازدید کرد

زنجان - ایرنا - سفیر ژاپن در ایران از گنبد جهانی سلطانیه بازدید کرد و با تاریخ این اثر بی همتا آشنا شد.

کازو توشی آیکاوا در این دیدار که شامگاه چهارشنبه به همراه مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان انجام گرفت، در این خصوص گفت: سلطانیه دارای هوای تمیز، مردمی مهربان و شهری زیبا بوده و این اثر جهانی با تزیینات خاص بسیار باشکوه است.

سفیر ژاپن در ایران همچنین در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه، ضمن گفت و گو با کارشناسان، با تاریخ و غنای آثار فرهنگی و تاریخی سلطانیه آشنا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز گفت: بازدید مقامات مسوول کشورهای دیگر از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان می‌تواند شرایطی را برای منطقه ایجاد کند که در نهایت منجر به ورود گردشگران خارجی بیشتری از کشورهای مختلف به این استان شود.

امیر ارجمند خاطرنشان کرد: در این خصوص آماده همکاری با ژاپن درزمینه های گردشگری و صادرات صنایع‌دستی خاص استان هستیم.

به گزارش ایرنا، گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده است که هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان به شمار می آید.

در حدود ۴۰ کیلومتری شهر زنجان اثری بی همتا و کم نظیر همچون نگین انگشتری خودنمایی کرده و در اولین نگاه نظر هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند.

این اثر منحصر به فرد گنبد سلطانیه نام دارد و یکی از مهمترین و عظیم‌ترین بناهای آرامگاهی دوران اسلامی در ایران است که پس از کلیسای جامع مریم مقدس در فلورانس ایتالیا و مسجد ایاصوفیه استانبول سومین بنای بزرگ تاریخی و از حیث فناوری ساخت گنبد، بزرگترین گنبد آجری در جهان به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک