معرفی 9 پارچه که برای لباس کودکان مناسب ترند


اغلب والدین به خصوص مادران در هنگام خرید و انتخاب لباس دغدغه انتخاب جنس را دارند تا پوست حساس کودک را اذیت نکند. پیدا کردن یک پارچه مناسب از سخت‌ترین مراحل خرید برای مادران است. درواقع شما لباس‌های زیادی را می‌توانید برای کودکان خود تهیه کنید ولی باید بهترین پارچه‌ها را انتخاب کنید تا پوست دلبند شما اذیت نشده و دچار حساسیت نشود. ما در ادامه این...

اغلب والدین به خصوص مادران در هنگام خرید و انتخاب لباس دغدغه انتخاب جنس را دارند تا پوست حساس کودک را اذیت نکند. پیدا کردن یک پارچه مناسب از سخت‌ترین مراحل خرید برای مادران است. درواقع شما لباس‌های زیادی را می‌توانید برای کودکان خود تهیه کنید ولی باید بهترین پارچه‌ها را انتخاب کنید تا پوست دلبند شما اذیت نشده و دچار حساسیت نشود. ما در ادامه این مطلب به چند پارچه مناسب برای دوخت یا خرید لباس بچه گانه می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

پارچه نخ پنبه

این دسته از پارچه‌ها ۱۰۰ درصد نخی و سبک هستند و تعداد زیادی نخ دارند. برای دوخت لباس کودک به خصوص لباس خواب و روزانه این دسته از پارچه‌ها مناسب هستند. این پارچه‌ها شفاف بوده و بر روی بدن هم به خوبی قرار می‌گیرند زیرا نخ‌های بسیار ریز و ظریفی دارند. برای نوزادان هم انتخاب این نوع از پارچه‌ها بسیار گزینه خوبی است زیرا نرم بوده و چون به تعداد لباس زیادی در روز نیاز است؛ سریع خشک می‌شوند و بسیار هم سبک هستند. از این پارچه‌ها معمولا در دوخت لباس‌های راحتی و حتی لباس‌های مجلسی یا آستر آنها استفاده می‌شود.

پارچه وال

این نوع از پارچه‌ها بسیار نازک هستند و شباهت به تنظیف و تور دارند. این نوع از پارچه‌ها شباهت به نخ پنبه دارند اما نازک‌تر بوده و ساختار ضعیف‌تری دارند. در این دسته از پارچه‌ها برای دوخت یا خرید لباس بچه گانه هوا به راحتی جابجا شده و جریان پیدا می‌کند. لباس بچگانه از این جنس برای استفاده روزمره لباس دخترانه و پسرانه مناسب است. بنابراین در هنگام خرید انواع لباس کودک مجلسی یا اسپرت؛ در کنار توجه به مدل آنها می‌توانید از این نوع پارچه هم استفاده کنید.

ماهوت نخ پنبه

این دسته از پارچه‌ها هم سبک و صاف هستند و می‌تواند از جنس پنبه یا ترکیبی از پنبه و دیگر الیاف باشد. بهتر است نوع پنبه‌ای آن برای لباس نوزادان انتخاب شود. این دسته از پارچه‌ها دارای سطحی براق و با بافت کج راه ظریف است. این پارچه‌ها برای دوخت پیراهن و بلوزهای دخترانه زیبا مناسب است و معمولا تاپ‌های کوچک بچه گانه و لباس‌هایی با گلدوزی‌های ظریف در فروشگاه‌ها از این نوع پارچه هستند.

لینن

معرفی 9 پارچه که برای لباس کودکان مناسب ترند

لینن هم پارچه لطیف و نرم و سبکی است که بافت ساده‌ای دارد. با توجه به اینکه الیاف کتان این پارچه را تشکیل می‌دهد این پارچه ظرافت زیادی دارد. البته باید دقت کنید که لینن به راحتی چروک می‌شود ولی زیبایی آن موجب محبوبیت زیاد این پارچه شده است. پارچه لینن برای دوخت پیراهن مناسب است.

بافت ژرسه

پارچه‌های بافت پنبه‌ای مورد علاقه بسیاری از کودکان و والدین است زیرا بسیار نرم و قابل تنفس است. نوع بافت این پارچه با حرکات بدن و بازی کودکان سازگار است. برخی از سویشرت و انواع هودی دخترانه زیپ دار یا فانتزی هم از جنس بافت است که در هنگام خرید مدل‌های جدید آنها در کنار توجه به قیمت و شیک بودن آن باید به نوع دوخت و درزهای آن هم توجه کنید. رنگ‌های صورتی، مشکی، طوسی و ترکیب آنها برای بافت گزینه خوبی است.

چیت

معرفی 9 پارچه که برای لباس کودکان مناسب ترند

پارچه چیت هم یک نوع پارچه نخی است که دارای وزن‌های مختلفی است. چیت از بسیار نازک تا کمی متراکم و درشت دارد. از چیت نازک برای دوخت لباس کودکان استفاده می‌کنند و بسیار پارچه قابل تنفسی است. از پارچه چیت عمدتا برای دوخت پوشک پارچه‌ای؛ قنداق، آروغ گیر و غیره استفاده می‌شود. معمولا از این پارچه برای لباس مجلسی استفاده نمی‌شود زیرا ظاهری ساده دارد و برای دوخت آستر لباس و پتوهای کودک هم مناسب است.

پارچه نخی گلدوزی شده

استفاده از پارچه نخی گلدوزی شده برای بچه‌ها بسیار جذاب است و به خصوص برای بلوز و پیراهن‌های دخترانه گزینه‌های عالی است. از این پارچه می‌توان به عنوان پارچه اصلی برای لباس استفاده کرد یا آنکه به عنوان برش در سر جیب و آستین‌ها استفاده کرد.

خز دار

پارچه‌های خز دار هم برای لباس‌های زمستانی بچه‌ها مناسب هستند. از آنها می‌توانید به عنوان جایگزین پشم حیوانات هم استفاده کنید. این پارچه رطوبت بدن را حفظ می‌کند و بدن را به خوبی گرم نگه می‌دارد. نگهداری پارچه خز دار از پارچه پشم راحت‌تر است زیرا به راحتی شسته شده و در ماشین لباسشویی هم شسته شده و سریع خشک می‌شود. از این پارچه برای دوخت پالتو یا کت بچه گانه استفاده می‌شود.

بامبو

مواد بامبو یک فیبر ریون فوق العاده نرم و با دوام است و مشتقات گیاه بامبو را دارد. این پارچه به صورت ارگانیک ساخته می‌شود و خواص غیر آلرژی زا دارد. بسیاری از والدین آگاه به محیط زیست از این نوع پارچه استفاده می‌کنند. بامبو برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است و متناسب با دمای هوا هم تنظیم می‌شود. به همین دلیل هم به راحتی با دمای بدن کودک تنظیم شده و بدن بچه‌ها خیلی گرم نمی‌شود.

همچنین برای شستن مناسب لباس نوزاد و کودک باید دقت بیشتری به خرج داد، شما میتوانید برای مطالعه راه‌های انجام این کار به روش صحیح به این لینک مراجعه کنید.

نویسنده: وحیده امینی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل لباس کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟