200 میلیارد تومان در جاده‌های شهرستان ری هزینه شده‌است


200 میلیارد تومان در جاده‌های شهرستان ری هزینه شده‌است

شهرری - ایرنا ـ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در قالب آسفالت ریزی، تعویض روکش آسفالت، لکه‌گیری، درزگیری و نیوجرسی گذاری در جاده‌های این شهرستان 200 میلیارد تومان کار عمرانی انجام شده‌است.

رضا حاجتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ۲۷ کیلومتر از جاده قدیم قم ـ تهران در محدوده های پلیس راه حسن آباد و گردنه نعلبندان روکش آسفالت شده و ۱۳ کیلومتر نیز آسفالت حفاظتی سطحی در آزاده راه تهران ـ قم مصرف شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار متر مربع درزگیری و هفت هزار متر مربع لکه گیری در سطح جاده های شهرستان ری انجام شده افزود: بخش عمده این اقدامات عمرانی در آزاده راه تهران ـ قم، جاده قدیم تهران ـ قم، جاده ورامین ری و کمربندی دوم تهران انجام شده است.

حاجتی یادآور شد: ۲۵ کیلومتر از محور کمربندی دوم تهران در محدوده شهرستان ری نیوجرسی گذاری و ترمیم آسفالت شده است که موجب رضایتمندی نسبی رانندگان و شهروندان شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۶۲ کیلومتر از آزاد راه تهران ـ قم در محدوده شهرستان ری قرار دارد، خاطرنشان کرد: این محور که میانگین تردد در آن طی ۲۴ ساعت در حدود ۱۰۴ هزار خودرو و در زمان های پیک ۱۴۰ هزار خودرو است یکی از شاهراه های ارتباطی ۱۷ استان جنوی کشور با تهران است.

حاجتی اضافه کرد: کار نگهداری، روکش آسفالت و نصب علائم آزاده راه تهران ـ قم و جاده قدیم تهران ـ قم و جاده ری ـ ورامین با توجه به حجم ترافیک این محورهای کار بسیار سنگینی است که نیاز به بودجه و ماشین آلات بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان ری دارای پنج راهدارخانه و انواع ماشین آلات سنگین است، یادآور شد: خوشبختانه کار روکش آسفات، لکه گیری، خط کشی، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سایر خدمات راهداری در جاده های مواصلاتی شهرستان ری به خوبی انجام شده است تا مسافران سفر خوبی در این ایام داشته باشند.

حاجتی در خصوص آغاز فصل سرد سال و تمهیدات اداره راه شهرستان ری نیز بیان داشت: تیم راهداری برای کمک به رانندگان و پاکسازی جاده‌ها در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده و دارای سه هزار کیلومتر راه همسنگ، ۱۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی و ۶۵ کیلومتر آزادراه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود 40 گیف گل زیبا و دیدنی