سخنگو: شورای ششم مراغه به دنبال توزیع عادلانه امکانات شهری است


سخنگو: شورای ششم مراغه به دنبال توزیع عادلانه امکانات شهری است

مراغه- ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه به رهنمودهای رهبری و تاکید امام جمعه شهرستان مبنی بر ضرورت توجه به مناطق حاشیه‌نشین اشاره کرد و گفت: شورای ششم به دنبال توزیع عادلانه امکانات بوده و بر همین اساس اقداماتی در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار برنامه‌ریزی، و اجرای برخی از آنها را آغاز کرده است.

«رضا عسکری» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از شهرک «امیرکبیر» به عنوان یکی از این مناطق حاشیه نشین یاد کرد و افزود: حدود ۴۰ هزار نفر در حدفاصل میدان جهاد تا میدان بسیج شهر سکونت دارند اما این منطقه در گذشته کمتر به امکانات شهری مجهز شده است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل آسفالت تعدادی از خیابان‌های «زینال‌آباد»، «عشرت‌آباد» و «میکائیل‌آباد» و همچنین لکه‌گیری آسفالت محله‌های «پهرآباد» و «انزاب» با هدف توزیع عادلانه امکانات در حال انجام است.

۲۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی در مناطق حاشیه شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه گفت: توسعه امکانات شهری بر مسایل فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین تاثیر غیرقابل‌انکار دارد اما قبل از آن باید با نظارت دقیق، از گسترش حاشیه‌نشینی و به ویژه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز نیز در این مناطق جلوگیری شود.

«عسکری» با بیان اینکه حدود سه ماه از عمر شورای ششم مراغه می‌گذرد، ادامه داد: طی همین مدت کوتاه حدود ۱۵ کوچه در مناطق پشت مسجد باب‌الحوائج و ۱۰ کوچه در اطراف مدرسه شهید تیموری آسفالت‌ریزی شده و در مجموع حدود ۲۰ هزار مترمربع از مناطق حاشیه شهر مراغه آسفالت می‌شود.

بازسازی و بهسازی پیاده‌راه‌ها از میدان بسیج تا میدان مجلس

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه با اشاره به اینکه میدان بسیج تا میدان مجلس ویترین مراغه به شمار می‌رود، بیان کرد: مسافران عبوری از این مسیر، نه تنها با ظرفیت‌ها و زیبایی‌های این آرمان‌شهر مواجه نمی‌شوند بلکه در برخی از موارد این مناطق را با پیشینه و فرهنگ این کهن‌شهر متناسب نمی‌بینند و بر همین اساس بازسازی و بهسازی پیاده‌راه‌ها در این مسیر جزو برنامه‌های شورای شهر محسوب می‌شود.

«عسکری»، بازسازی و بهسازی پیاده‌راه‌های این مسیر را در ردیف برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه مدیریت شهری طی سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر آن، بهسازی دره «شتابی‌وش» و همچنین احداث خیابان ۶۰ متری عشرت‌آباد تا شهرک گلشهر نیز امسال در دستور کار قرار می‌گیرد تا ترافیک در ورودی شهر از سمت تهران تا حدودی کنترل شود.

پیگیری احداث خانه بهداشت در شهرک امیرکبیر

عضو شورای اسلامی شهر مراغه بیان کرد: طی روزهای قبل جلسه‌ای با مدیران دانشکده علوم پزشکی در اتاق جلسات شورا برگزار، و موضوع راه‌اندازی خانه بهداشت در شهرک امیرکبیر بررسی شد.

«عسکری» با بیان اینکه اصول شهرسازی در منطقه امیرکبیر رعایت نشده است و زمین با کاربری بهداشتی در این شهرک وجود ندارد، اظهار داشت: زمین ۵۰۰ تا هزار متری مناسب برای احداث این خانه بهداشت به زودی با کمک معتمدان و واحد املاک شهرداری شناسایی و تملک خواهد شد.

مکان‌یابی برای احداث کلانتری در شرق مراغه

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه گفت: طی جلسه‌ای که طی هفته‌های اخیر با حضور فرماندهی انتظامی مراغه در محل شهرداری تشکیل شد، احداث کلانتری در منطقه شرقی شهر تا مرحله مکان‌یابی پیش رفت.

وی به شناسایی زمینی در منطقه «رضا تپه‌سی» از اراضی پشت دادگستری اشاره کرد و اظهار داشت: این کلانتری در صورت احداث در این زمین هفت هکتاری می‌تواند به ساکنان شهرک‌های امام علی(ع)، گلشهر و سهند و همچنین محله‌های «زینال‌آباد»، «عشرت‌آباد» و «میکائیل‌آباد» خدمات ارایه دهد.

به گفته وی این زمین به راه و شهرسازی تعلق دارد و در صورت کسب موافقت این نهاد، به فرماندهی انتظامی تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایرنا حاشیه‌نشینان به دلیل پایین بودن کیفیت زندگی‌شان مورد هجوم انواع معضلات اجتماعی و فرهنگی قرار می‌گیرند و به عقیده برخی از کارشناسان توسعه عمرانی به شرط جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز می‌تواند تا حدودی آسیب‌های زندگی در این مناطق را کاهش دهد.

باید توجه داشت که حاشیه‌نشینی از یک سو معلول پدیده‌های دیگر و از طرفی دیگر علت بسیاری از معضلات اجتماعی است؛ حاشیه‌نشینی به دلیل مشکلات ساختاری و معیوب بودن سیستم سیاستگذاری در یک جامعه به وجود می‌آید و اگر با آن مقابله نشود، خط پایانی برایش نمی‌توان متصور شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


محمد صادقی بازیگر جنجالی از ایران مهاجرت کرد