طرح های تلفیقی در 420 هزار هکتار مرتع آذربایجان غربی اجرا می شود


طرح های تلفیقی در 420 هزار هکتار مرتع آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: طرح های تلفیقی طی سال جاری با همراهی بهره برداران در 420 هزار هکتار از مراتع استان اجرا می شود.

هادی قاسمی روز پنجشنبه در جلسه بررسی تهیه طرح‌های مرتعداری تلفیقی، ممیزی مراتع، مدیریت چرا و پروژه های بخش مرتع آذربایجان غربی افزود: علاوه بر آن، طرح هایی با محوریت مراتع آذربایجان غربی در ۶۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها در راستای افزایش توان مرتعی عرصه های ملی و برای توسعه عرصه های منابع طبیعی به منظور ارتقای پوشش گیاهی تدوین شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: با اجرای این طرح ها بهره برداران و دامداران خواهند توانست در کنار احیای مراتع، بهره برداری اصولی را نیز از مراتع داشته باشند.

قاسمی بیان کرد: این طرح ها به صورت مشارکت با مجریان و بهره برداران مراتع استان اجرا خواهد شد که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم همچون سال های گذشته شاهد افزایش پوشش گیاهی در مراتع استان باشیم.

وی گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، طرحهای مرتع داری با مشارکت بهره برداران منابع طبیعی به مرحله اجرا رسید که خوشبختانه در سالهای اخیر با روند رو به رشد اعتبارات طرحهای مرتعداری گامهای خوبی برای توسعه مراتع استان برداشته شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که از این میزان ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار مرتع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید