حضور فعال 125 همیار مهربان ترافیک در شیراز/فرهنگ سازی از کودکی آموزش داده شود


حضور فعال 125 همیار مهربان ترافیک در شیراز/فرهنگ سازی از کودکی آموزش داده شود

نایب رییس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز، از حضور تعداد  125همیار مهربان ترافیک در این کلانشهر خبر داد که در زمان‌های پر ترافیک در 7 تقاطع اصلی حضور دارند تا در تسهیل ترافیک با پلیس همکاری کنند.

دکتر عبدالمحمد طاهری پنج‌شنبه ۴ آذر در نشست هماهنگی وهم‌اندیشی همیاران ترافیک با اشاره به اینکه ۵ سال از آغاز فعالیت همیاران مهربان ترافیک می‌گذرد، افزود: مهمترین شرط برای داوطلبان همیار مهربان ترافیک سلامت نفس است.

او افزود: پس از احراز صلاحیت این افراد برای آموزش معرفی و کار خود را شروع می‌کنند.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در ابتدا از قهریه استفاده می‌کنند مانند آنچه در زمینه بستن کمربند ایمنی انجام شد اما معتقدیم در کنار اعمال قانون متخلفین باید اقدامات فرهنگی هم انجام شود.

سرگرد عبدالعظیم مباشری، کارشناس فرهنگی اداره آموزش پلیس راهور نیز در خصوص افزایش علت افزایش تعداد تلفات انسانی عابر پیاده در شیراز گفت: با توجه به اینکه شیراز و فارس کریدور جنوبی کشور است و فارس دارای طولانی ترین مسیر جاده های کشور است، شاهد ترددهای زیادی هستیم که بسیاری از این تصادفات به همین دلیل است.

او ادامه داد: یکی دیگر از عوامل در ارتباط با افزایش تلفات عدم رعایت قوانین و تخلفات رانندگی است که در بسیاری از حوادث علت تصادفات عامل انسانی است.

مباشری با اشاره به ارتقای سطح کیفی خودروها و نقش آنها در تصادفات در کنار فرهنگ سازی بر ضرورت فرهنگ‌سازی از پیش دبستانی تا دبستان و مقاطع بالاتر تاکید کرد و گفت: فرد قانون مدار همواره به همه قوانین احترام می‌گذارد، مانند همان چیزی که در سالهای گذشته در زمینه بستن کمربند ایمنی شاهد آن بودیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی