کارگاه های دانه بندی شن و ماسه بطور مستمر پایش می شوند


کارگاه های دانه بندی شن و ماسه بطور مستمر پایش می شوند

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کامیاران گفت:کارگاه های دانه بندی شن و ماسه بصورت مستمر و شبانه روزی با هدف مهار آلودگی در کامیاران رصد می شوند

سامان سیفی اظهار کرد:در بیشتر واحدها ی دانه بندی شن و ماسه، تمهیداتی جهت مهار آلاینده های منتشر شده در حوزه آلودگی هوا استفاده نشده و عدم نصب تجهیزات کامل گیرنده گرد و غبار و ذرات معلق در فرآیند تولید به منظور ممانعت از ایجاد گرد و غبار از مشکلات اساسی این واحد هاست.

وی ادامه داد: عدم اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از ایجاد هر گونه آلودگی (آب، هوا و خاک) و انتشار آلاینده های زیست محیطی (غیر مجاز) از جمله آئروسل ها، ذرات گرد و غبار و عدم وجود فضای سبز در محدوده کارگا ه در جهت باد غالب منطقه از دیگر مشکلات دانه بندی های شن و ماسه می باشد.

وی بیان کرد: همچنین این واحدها دارای پساب تولیدی ناشی از شستشوی شن و ماسه می باشند که با توجه به حجم بسیار بالای پساب تولیدی دانه بندی های شن و ماسه، بایستی این واحد ها نسبت به تخلیه، لایروبی و بهسازی حوضچه های ترسیب اقدام نمایند. این واحد ها بایستی به صورت منظم پایش گردند تا پساب ناشی از فعالیت آن ها که دارای بار آلایندگی بیش از حد استانداردهای زیست محیطی می باشد بصورت مستقیم و بدون هیچ گونه عملیات ترسیب و ته نشینی وارد منبع پذیرنده (اراضی کشاورزی و رودخانه) نگردد.

سیفی خاطرنشان کرد: مساحت بسیاری از این واحد ها که در حریم و بستر رودخانه ها قرار دارند بسیار بیشتر از مساحت تعیین شده برای اسقرار واحدهای دانه بندی شن و ماسه می باشد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران تصریح کرد: در آبان ماه سال جاری 19 مورد بازدید از واحدهای دانه بندی شن و ماسه این شهرستان صورت گرفته که تذکرات لازم در خصوص رفع مشکلات زیست محیطی به آنها داده شده است و برای دو واحد اخطاریه کتبی و یک دستور پلمب برای اقدام و هماهنگی با دستگاه قضا در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا