فاز دوم آسایشگاه خیرساز مهر مادر گناوه افتتاح شد


فاز دوم آسایشگاه خیرساز   مهر مادر  گناوه افتتاح شد

گناوه – ایرنا – فاز دوم آسایشگاه خیرساز مهر مادر گناوه ویژه نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن استان بوشهر تکمیل و روز پنجشنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی در روستای سربست این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، احمد عابدی خیر نیک اندیش از خطه جنوب کشور در بندرگناوه که چندین سال است در این مسیر قدم بر می‌دارد، با همکاری دیگر خیران اقدام به ساخت آسایشگاه مهر مادر کرده است.

وی در حاشیه آیین بهره‌برداری از فاز دوم این آسایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این بنا با زیربنای ۲ هزارمترمربع در سه طبقه و با ۶ سالن ۱۲۰ متری شامل اتاق‌های قرنطینه، آشپزخانه صنعتی، خشکشویی فول اتوماتیک، آموزش و خیاطی، پذیرایی، اتاق پزشک، روان شناس، مددکار و غذاخوری طراحی شده است که در فاز اول ۲ سالن آن به مناسبت هفته وحدت به بهره برداری رسید و فاز دوم آن همزمان با هفته بسیج افتتاح می‌شود.

عابدی افزود: فاز دوم آن شامل درمانگاه پزشکی طرح فرشته، سوئیت اسکان زنان سرپرست خانوار، آشپزخانه صنعتی و سالن‌های طبقه دوم و سوم ویژه نگهداری معلولان و سالمندان و بیماران روانی مزمن است.

وی اظهارداشت: در سالن‌های ایجادشده، توانخواهان معلول و سالمند مستقر شدند.

این خیر یادآورشد: حدود ۱۲۰ میلیارد ریال برای احداث این مجتمع هزینه شده است که تمامی آن را خیران تامین کردند.

فاز دوم آسایشگاه خیرساز " مهر مادر" گناوه افتتاح شد

عابدی، انگیزه خود از این اقدام خداپسندانه را عمل به وصیت مادر و یاد و خاطره پدرش عنوان کرد و افزود: این آسایشگاه ویژه سالمندان و زنان بیمار ذهنی در استان بوشهر است که با نظارت سازمان بهزیستی اداره می‌شود.

وی گفت: هر سالن این آسایشگاه که طراحی آن از کهریزک الگو گرفته شده به نام یک خیر و شهدای سلامت نام‌گذاری شده است.

این خیر بیان کرد: در کنار این آسایشگاه ۱۵ سوئیت با تمام امکانات برای زوج‌های جوان که توان خرید خانه را ندارند، اختصاص یافته و به مدت ۲ سال اول زندگی با تامین امکانات لازم، از آن رایگان استفاده می‌برند.

عابدی یادآورشد: یک درمانگاه در قالب طرح فرشته و ساخت ۱۴ واحد یک خوابه برای زنان بی سرپرست با حقوق و بیمه به همراه کارگاه اشتغال‌زایی برای این قشر در مجتمع فرشتگان امام رضا(ع) احداث شده است.

وی گفت: احداث پرورشگاه خیرساز با تجهیزات پروژه بعدی در شهرستان گناوه است که در برنامه کاری قرار خواهد گرفت.

روستای سربست از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد