دموکراسی اداری کشور ضد کارافرینی است/مازندران به لحاظ کارافرینی از سایر استانها عقب مانده است


دموکراسی اداری کشور ضد کارافرینی است/مازندران به لحاظ کارافرینی از سایر استانها عقب مانده است

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با ابراز تاسف از اینکه دموکراسی اداری کشور ضد کارافرینی است و در درجه اول باید دموکراسی اداری کاهش یابد، بیان کرد: هر سرمایه گذاری که از سایر استانها وارد مازندران می شود باید مورد استقبال قرار گیرد اما متاسفانه دموکراسی اداری که ضد کارافرینی است مانع این سرمایه گذاری می شود.

به گزارش ایسنا، علی باقری در جمع کارآفرینان برتر شهرستان نوشهر که سالن اجتماعات بندر نوشهر برگزار شد، با اشاره به 29 آبان روز تصویب قانون کار گفت: این قانون بعد از قانون اساسی یکی از قوانین مهم کشور است.


وی با با بیان اینکه وزارتخانه کار و تعاون و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه مردمی است، افزود: هماهنگی کننده بین دستگاهها و بانکها و تنظیم کننده رابطه بین کارگر و کارفرما از وظایف این وزارتخانه است.


سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با تبریک هفته کارآفرینی و انجام تعهدات این اداره کل در قبال کارآفرینان در حوزه اشتغال، تصریح کرد: این دوران که دوران جنگ اقتصادی است وظیفه سنگینی بر دوش ما نهاده شده است زیرا در شرایط سختی قرار داریم و با کمک شما کارافرینان به پیش برویم.


باقری با اشاره به تصویب طرح بزرگ زیست بوم اشتغال در شورای اشتغال کشور اظهار کرد: در این طرح که طرح سنگینی است، دولت به سمت اشتغال خیز برداشته است؛ هدف گذاری آن به سمت اشتغال است و قرار است تا پایین 1401 یک میلیون و 850 هزار شغل ایجاد شود و تعداد 400 هزار کارافرین سراسر کشور به سمت 2 میلیون کارآفرین برود.


وی با دشوار ارزیابی کردن این کار برای دولت و اولویت بر حفظ وضع موجود، گفت: در حال حاضر باید 24 میلیون فعالان اقتصادی در کشور حفظ شوند و بعد به سمت اشتغال جدید رفت و اینکار نیازمند عزم ملی است.


این مسئول با بیان اینکه از استاندار مازندران نیز خواستیم جهت همراهی همه دستگاههای اجرایی در این راه به ماکمک کنند و نیاز است نمایندگان مجلس نیز به ما کمک کنند، خاطرنشان کرد: قرار شد همه بانکها زیر نظر بانک مرکزی با هماهنگی وزارت تعاون و کار، سازو کار جذب و هدایت منابع اقتصادی را به سمت اشتغال فراهم کنند.


باقری با تاکید بر تهیه گزارش در این زمینه هرسه ماه یکبار و ارائه به وزارتخانه بیان کرد: عزم ملی است و باید تلاش در جهت حفظ وضع موجود انجام شود.

سرپرست اداره کل کار و تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به در حال تصویب بودن حذف شرکتهای خدماتی، اظهار کرد: شرکتهای خدماتی برای تشکل های ما دغدغه شده اند و با این طرح نیروهای انسانی می توانند برای جذب مستقیما قرارداد ببندند و نظارت ما در رابطه کارگر و کارفرمایی بهتر خواهد شد.


باقری با تاکید براینکه با توجه به نوع فعالیتی که این وزارتخانه دارد و سروکار داشتن آن با مردم باید ویژه دیده شود، متذکر شد:در هرشهرستانی نیاز است فرماندار و سایر مسئولین در جهت شناسایی واحدهای اقتصادی فعال و غیر فعال پای کار بیایند و کمک کنند قدم اساسی در جهت اشتغال برداشته شود.


وی با بیان اینکه استان مازندران به لحاظ شرایطی که دارد ظرفیت خوبی برای اشتغال دارد اما افراد بیکار زیادی دارد، افزود: خیلی از واحدها نیازمند نیرو هستند اما نیروی کار ماهر با توجه به وضع موجود نداریم و نیاز است فنی و حرفه ای نیروها را با توجه به نیاز استان آموزش دهد.


به گزارش ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی نیز در آیین تجلیل از کارافرینان برتر شهرستان نوشهر که با حضور سرپرست اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه راه برون رفت از تمامی مشکلات اقتصادی از مسیر کارافرینی می گذرد، اظهار کرد: حمایت از کارافرینان یعنی حمایت از جوانان، اشتغال، تامین مسکن و بسیاری دیگر از مشکلات کشور است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر مجلس شورای اسلامی به فرزند آوری تاکید بسیاری دارد، افزود: همه این طرح ها اگر به شما کارافرینان بها داده نشود ابتر خواهد ماند و گره کار توسعه توسط شما باز خواهد شد.


نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره سایه سنگین تحریم ها و فشار اقتصادی بر مردم و در کنار کرونا، گفت: تحریم ها در کنار معایبی که داشت یک حسن داشت که بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری ما را از اقصتاد نفتی نجات داد.


محسنی بندپی با اشاره به اصل 44 قانون و لزوم توجه به بخش خصوصی بیان کرد: متاسفانه همه اقشار جامعه دنبال کار دولتی هستند و حتی دکترهای تخصصی ما نیز دنبال این بخش هستند و این موضوع آسیب زیادی وارد می کند.


وی تصریح کرد: کشور ژاپن با 148 میلیون جمعیت تنها دارای 350 هزار کارمند دولتی است در حالیکه کشور ما با 82 میلیون نفر دارای 4.5 میلیون کارمند است و همه کارشناسان و حتی دکترهای کشور به دنبال اگهی های دولتی هستند و با اینکار دولت هر روز در حال فربه شدن است.


نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه افراد جامعه ما برای اشتغال همانند مسافران اتوبوس در کشورهای هند و پاکستان حتی به آینه بغل چسبیده اند و به دنبال کار دولتی هستند، خاطر نشان کرد: باید مسئولان ما به این باور برسند که به کارافرینی بهای بیشتری دهند.


محسنی با تاکید بر رفع موانع از پیش پای کارافرینان، گفت: متاسفانه برخی وزرای ما تنها به فشار از سوی نمایندگان مجلس جواب می دهند و بنابراین باید در این خصوص وزرا را برای بها دادن به کارافرینان مجاب اینگونه کرد.


وی با ابراز تاسف از اینکه مازندران به لحاظ توسعه و کارافرینی از سایر استانها حتی استانهای کویری عقب مانده است، بیان کرد: مقصر ما نمایندگان مجلس هستیم که با احترام نگه داشتن وزرای انها تحت فشار قرار نمی دهیم که اقدامات موثر تری در مازندران داشته باشند.


این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات کارخانه تک نخ نوشهر با اشتغالزایی بالا و پیگیری مشکلات این کارخانه اظهار کرد: برای عرصه ای که وجود نداشته است در دوران گذشته 5 هزار میلیارد وام گرفته اند اما برای دادن وام به این کارخانه که عرصه آن وجود دارد تعلل می کنند و ماهها سنگ اندازی می کنند.


محسنی خاطرنشان کرد: یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومانی جهت احداث هتل وتله کابین به کلاردشت آمد اما آنقدر مشکل جلوی پایش گذاشتند که سرمایه گذار رغتبی برای سرمایه گذاری پیدا نمی کند.


وی با تاکید بر اینکه باید به تیم توسعه کشور کمک کرد، افزود: برای ازدواج و جلوگیری از خروج جوانان به خارج از کشور و تشویق فرزند آوری باید موانع را برداشت.


به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از کارآفرینان برتر شهرستان نوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری