تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر فعالیت شبانه‌روزی پایانه ها و گمرکات استان


تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر فعالیت شبانه‌روزی پایانه ها و گمرکات استان

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: استان با تاکید بر رفع موانع و مشکلات گمرکات و تجارت مرزی استان، گفت: دستگاه های متولی همه باید همراهی و هماهنگی های لازم را انجام دهند تا موانع و مشکلات پیش روی صادرات استان رفع گردد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمد صادق معتمدیان در جمع مدیران گمرکات استان با تاکید بر رفع موانع و مشکلات گمرکات و تجارت مرزی استان، گفت: دستگاه های متولی همه باید همراهی و هماهنگی های لازم را انجام دهند تا موانع و مشکلات پیش روی صادرات استان رفع گردد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر تسریع بخشیدن به روند صادرات از گمرکات استان ادامه داد: زمینه حضور بخش خصوصی در حوزه پایانه های استان جهت سرمایه گذاری و ایجاد امکانات فراهم شود.

معتمدیان با اشاره به ضرورت افزایش روابط همکاری و هماهنگی ها با کشورهای همسایه افزود: روند صادرات باید تسریع یابد و مدیران واحد های مرزی زیر ساخت ها را ایجاد و مشکلات فراروی صادرکنندگان را رفع نمایند.

وی از افزایش اختیارات استانداران از سال آینده خبر داد و گفت: از سال آینده رویکرد دولت تغییر خواهد کرد و کشور به صورت استان محور اداره می شود و باید تلاش کرد مسائل و مشکلات استان داخل استان حل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: از سال آینده صندوق توسعه استانی در مراکز استانها تشکیل می شود و مدیریت ها در استان اقتصاد محور خواهد بود نه عمرانی محور و رشد و ثبات اقتصادی با تدابیر اندیشیده شده در مدیریت اقتصادی کشور دیده خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به راهکار های مدیریت اقتصادی در استان، گفت: پیشرانه های اقتصاد پویا، تجارت و صادرات است و استان آذربایجان غربی از این مولفه ها برای توسعه اقتصادی بیشتر استفاده خواهد کرد.

وی یکی از راه های توسعه تجارت را توسعه حمل و نقل ریلی دانست و گفت: زیر ساخت های ارتباطی در حوزه ارتباطات بین الملل در آذربایجان غربی به عنوان دروازه اتصال به اروپا باید تا مرزها گستر یابد.

معتمدیان با اشاره برخی از ظرفیت های استان در حوزه های مختلف، افزود: تجارت مرزی و بین الملل به عنوان پیشران توسعه در رشد اقتصادی استان موثر است و در این زمینه گسترش تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه می تواند در رسیدن به این مهم موثر باشد.

معتمدیان با بیان ظرفیت های بالقوه صادراتی استان عنوان کرد: مدیران پایانه های مرزی و گمرکات استان تلاش کنند تا فعالیت های مرزی در استان به صورت ۲۴ ساعته ادامه یابد.

وی با اشاره به هدف گذاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برای مبادلات تجاری تا سقف ۳۰ میلیارد دلار افزود: استان آذربایجان غربی می تواند برای رسیدن به این هدف نقش کلیدی و تاثیر گذاری ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تحریم ها و موانع اقتصادی دشمنان علیه کشورمان افزود: تنها راه نجات کشور در شرایط کنونی، توسعه اقتصاد است و این اتفاق با گسترش مبادلات و تجارت مرزی میسر خواهد شد.

46

کد خبر 1576416

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی