نوسازی سرویس های بهداشتی مدارس خراسان شمالی 65میلیارد ریال اعتبار دارد


نوسازی سرویس های بهداشتی مدارس خراسان شمالی 65میلیارد ریال اعتبار دارد

بجنورد- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: امسال 65 میلیارد ریال اعتبار به تعمیر و بازسازی و استانداردسازی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس استان اختصاص یافته است.

مهدی خطیب زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۳۲۰ سرویس بهداشتی مدرسه استان نیاز به تجهیز و نوسازی دارد که از این تعداد ۲۹۰ سرویس بهداشتی در دست ساخت و تجهیز قرار گرفته است و مابقی نیز مشکلات جزئی دارد که به کمک دستگاه های مربوطه به زودی تامین می‌شود.

وی افزود: از ۲۹۰ سرویس بهداشتی ۶۰ مدرسه توسط اداره کل نوسازی مدارس ساخته می‌شود و بقیه را اداره کل آموزش و پرورش و دهیاری ها تجهیز و نوسازی عهده دار شده اند.

وی گفت: تجهیز و نوسازی این سرویس های بهداشتی بیشتر در مدارس کم برخوردار شهری و روستایی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: سال تحصیلی گذشته بهسازی سرویس های ۵۶ مدرسه شهری و روستایی استان با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی به میزان سه میلیارد ریال انجام شد.

خطیب زاده اظهار داشت:همچنین از ابتدای بازگشایی مدارس تاکنون حدود پنج میلیارد ریال اقلام بهداشتی از جمله مایع ضدفونی کننده، صابون و ماسک در مدارس استان هزینه شده است که در این راستا دهیاری ها نیز کمک کرده اند.

وی افزود: بازدیدهای متعددی از مدارس شهری و روستایی، حتی دورافتاده ترین مدارس استان صورت گرفته و نیازهای مبرم بهداشتی آن‌ها مورد رصد و بررسی قرار گرفته است.

بیش از۱۸۶هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403