176 کتابخانه در مساجد قزوین فعال است


176 کتابخانه در مساجد قزوین فعال است

قزوین- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه مساجد مکانی مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است،گفت: در حال حاضر 176 کتابخانه در مساجد استان فعال است که از این تعداد 128 مسجد دارای مخزن هستند.

حجت الاسلام علی رمضانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقش کتابخانه‌ها در پویایی، نشاط جامعه و رفع آسیب‌های اجتماعی غیرقابل انکار است و کتابخانه‌های مساجد می‌توانند منشاء بسیاری از خیرات و برکات باشند.

این مسوول گفت: کتابخانه‌ها در دل مساجد محلی برای اتصال جوانان با کتاب و کتابخوانی هستند.

وی از کتابخانه‌های مساجد به عنوان یکی از بهترین فرصت‌های ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی یاد کرد و اظهار داشت: کتابخانه‌های مساجد در همه شهر و روستاها دایر هستند و کتاب مورد نیاز را در اختیار مردم به ویژه نوجوانان و جوانان قرار می‌دهند.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به ضرورت تنوع کتاب در کتابخانه‌های مساجد،تصریح کرد: در مسجد نباید فقط کتاب دینی وجود داشته باشد و امروز نیاز است کتاب‌های مختلف و حتی رمان هم در مساجد داشته باشیم زیرا رمان‌هایی وجود دارد که می‌تواند به لحاظ اخلاقی اثرگذاری بسیار مطلوبی را روی مخاطبان داشته باشند.

این مسوول یادآور شد: برنامه‌های مختلفی در کتابخانه‌های مساجد استان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، جذب جوانان و نوجوانان و به ویژه کودکان به کتابخانه مساجد، انس بیشتر عموم مردم به ویژه نسل جوان با کتاب و ترغیب به مطالعه کتب دینی و مفید برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مطالعه‌ یکی‌ از بهترین‌ راه‌های‌ غنی‌سازی‌ و بهره‌وری‌ از اوقات‌ فراغت‌ است‌ و استفاده‌ مطلوب‌ و شایسته‌ از این ‌اوقات‌ تأمین‌ کننده‌ سلامت‌ روان‌ و رشد و تعالی‌ شخصیت‌ انسان‌ است‌.

مدیر هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین افزود: کانون‌های مساجد ظرفیت مردمی و متمرکز در کل استان به شمار می روند و مخاطب ما نباید فقط در قزوین باشد و باید روستاها و مناطق محروم هم مورد توجه ویژه در بحث کتابخوانی قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تجهیز کتابخانه‌های مساجد به کتب جدید و متناسب،خواستار توجه ویژه مدیران استان به تقویت کتابخانه‌های مساجد شد.

حجت‌الاسلام رمضانی با اشاره به مخزن دار بودن ۱۲۸ کتابخانه در مساجد قزوین یادآور شد: کتابخانه‌های مساجد به دو صورت مخزن دار و باز در حال فعالیت هستند که کتابخانه‌های مخزن دار به صورت رسمی و با ثبت نام و صدور کارت عضویت برای اعضاء فعالیت می‌کنند و کتابخانه‌های باز در فضای عمومی مسجد و جهت مطالعه همگان دایر شده است.

۳۶۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان قزوین فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش