رزمنده بهابادی: بسیج در مقابل توفان‌های تند باد محکم ایستاده است


رزمنده بهابادی:  بسیج در مقابل توفان‌های تند باد محکم ایستاده است

یزد- ایرنا- یکی از یادگاران دفاع مقدس شهرستان بهاباد با اشاره به اینکه بسیج به عنوان بازوی نظام و ولایت در تمامی عرصه ها حضور فعال دارد، گفت: این نهاد مقدس در مقابل توفان های تندباد همواره محکم ایستاده است.

به گزارش ایرنا،عباس اقبال بهابادی روز پنجشنبه در همایش بسیجیان شهرستان افزود: بسیج در حقیقت فهم درستی از اتحاد توحیدی مسلمانان در مبارزه با استکبار جهانی و زورگویان تاریخ در دفاع از حقوق انسان ها برای آزادی و ظلم ستیزی دارد .

رییس شورای اسلامی شهر بهاباد که به مناسبت هفته بسیج( ۲۹ آبان تا پنجم آذر) سخن می گفت، از بسیج به عنوان تبلور همبستگی جهانی یاد کرد و گفت: این نهاد فارغ از نژاد ، قومیت ، رنگ ، پوست و حتی مذهب فعالیت دارد.

وی به تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی( ره) اشاره کرد و افزود: ۴۲ سال از تشکیل این مجموعه مردمی می‌گذرد و امروز نسل به نسل بعد از چهار دهه بسیج با همان اقتدار و سلحشوری از ارزش‌ها و کیان اسلام دفاع کرد و همچنان پای کار است.

وی به ظرفیت‌های نیروهای مردمی بسیج اشاره کرد و یادآور شد: این نهاد از ابتدای انقلاب در همه عرصه‌ها و میدان‌ها حضور به‌ موقع ، قدرتمندانه و عزتمندانه داشته است.

اقبال بهابادی با بیان اینکه جوانان بسیجی، انقلابی و آتش به اختیار، لنگرگاه امت اسلام است گفت :بسیج ریشه در عاشورا دارد و امروز با تجربه تر از گذشته و با بصیرت و آینده نگری در گام دوم انقلاب برای تحقق اهداف عالی نظام تلاش می کند.

وی ادامه داد: دشمن امروز آشفته تر از دیروز است و بسیج امروز موتور پیشران انقلاب، راهبرد ، تفکر ، اندیشه و متعلق به همه مردم ایران است.

رییس شورای شهر بهاباد از بسیج به عنوان فرهنگ یادکرد و گفت: فرهنگ بسیجی امروز در تمامی عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حضور دارد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

*** دوره آموزشی ۵۰ مسئول ستاد و رابطان رسانه نمازهای جمعه استان یزد برگزار شد

نخستین دوره آموزشی، توجیهی ۵۰ مسئول ستادهای نمازجمعه یزد و رابطان رسانه‌ این نهاد به مدت یک روز در سالن شهدای مرکزاستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه یزد گفت: آموزش مدیریت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در ستادها، ارتقای آموزش رسانه‌ای، آشنایی بیشتر ، بهتر با اولویت‌ها و انعکاس اخبار مرتبط با نمازجمعه، انسجام و هماهنگی بیشتر بین ستادها و بروزرسانی فعالیت‌ها از مهمترین اهداف و رویکرد این شوراست.

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه این دوره افزود: استفاده از فضای رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در حوزه اقامه نمازجمعه جزو برنامه‌های محوری است که این موضوع پیگیری و اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی مسئولان ستادها با وظایف و ماموریت‌ها در شرایط و انجام امور فرهنگی و رسانه‌ای توسط رابطان مرتبط هم‌اکنون در تمامی محل‌هایی که نمازجمعه اقامه می‌شود صورت می‌گیرد و به دنبال تقویت و به روزرسانی امور مختلف هستیم.

در این دوره تعدادی از کارشناسان رسانه و استادان حوزه و دانشگاه در خصوص اهمیت و نقش ستادهای نمازجمعه، امور فرهنگی و رسانه‌ای و ضرورت جلب همکاری فعالان رسانه برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌ رسانی اخبارستادها و نمازجمعه‌ها بحث و بررسی شد.

نمازجمعه در ۲۸ محل در استان یزد اقامه می‌شود.

*** محفل ادبی شب شعر بسیج همراه با رونمایی کتاب غوغای شاعری در بهاباد

محفل ادبی شب شعر یک برگ کتاب ، یک جرعه شعر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت هفته بسیج با همکاری اداره های کتابخانه های عمومی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان چهارشنبه شب در محل مجتمع فرهنگی هنری ملاعبداله بهابادی برگزار شد

به گزارش ایرنا ، در این محفل که تعدادی از مسئولان محلی حضور داشتند، از کتاب « غوغای شاعری » با حضور شاعر و نویسنده این کتاب ، نادر گرانمایه بهابادی رونمایی و از نویسندگان و شاعران فعال شهرستان تجلیل شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهاباد در این آیین از بسیج به عنوان تشنه حقیقت و مطیع ولایت نام برد و گفت: بسیجی در تمامی لحظه های زندگی خود با اطاعت از خداوند ،تکیه بر ایمان و اراده اش برای رضای خدا گام بر می دارد.

محمد مهدی اسماعیل زاده با بیان اینکه شاعران نقش موثری در انتقال فرهنگ و ارزش های غنی اسلامی، دینی و ترویج آن دارد ، گفت: گاهی زبان شعر می تواند، تاثیرگذار باشد،زیرا بسیجی در تمامی لحظه های زندگی با اطاعت از خداوند، تکیه بر ایمان و اراده اش برای رضای خدا گام بر می دارد.

در این محفل ادبی، تعدادی از شاعران به شعرخوانی پرداختند، سخنرانی، اجرای سرود ملی و دکلمه از دیگر برنامه های این محفل بود.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان