مسابقات فرهنگی هنری بهترین روش برای کشف استعداد دانش آموزان است


مسابقات فرهنگی هنری بهترین روش برای کشف استعداد دانش آموزان است

شیراز-ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: استعدادیابی باید در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار بگیرد و بهترین روش برای کشف استعداد دانش آموزان، برنامه‌ریزی و اجرای مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس است.

جهانبخش بانشی در آیین تقدیر از دانش آموزان مقام آور حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد افزود: مسئولیت و مأموریت اصلی حوزه فرهنگی و پرورشی بحث تربیت صحیح و اصولی دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس که سخنانش را روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس بازتاب داده، گفت:‌ فعالیت و برنامه‌ها باید در قالب‌های مختلف به مرحله اجرا درآید که هم بتواند پوشش دهنده ذوق ، علاقه و سلیقه دانش آموزان باشد و هم با آرمان های دینی و مذهبی و راه و هدف شهدا تناسب داشته باشد.

او بیان کرد: برنامه ها پرورشی و فرهنگی باید بتواند استعدادهای دانش آموزان را به فعلیت در بیاورد تا دانش آموزان بتوانند در آینده در اجتماع به عنوان یک انسان موفق، هنرمند و کار آمد و یک مدیر کاربلد ظاهر شوند.

بانشی ادامه داد: همه این برنامه ها در کنار جاذبه های هنری و فعالیت‌های علمی می‌تواند به دانش آموزان کمک کند تا انسانی باشند که در زندگی فردی شخصی موفق و در زندگی اجتماعی فردی مؤثر باشند و به سایر انسان ها کمک و خدمت کنند.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به ساحت های تربیتی هنری و زیبا شناختی دانش آموزان اشاره شده است، گفت: مسابقات فرهنگی هنری به منظور کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان از طریق ایجاد انگیزه و رقابت سالم طرح ریزی و اجرا می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون و تعهد سیاسی و اجتماعی، تقویت فنون و مهارتهای مورد نیاز فرد و جامعه، ایجاد زمینه های دوستی در بین دانش آموزان و شناخت رشد و پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه‌های دانش آموزان از اهداف اصلی این جشنواره است.

بانشی گفت: طرح یاریگران زندگی با رویکرد استفاده از ظرفیت همسالان و مشارکت جامعه محور برای توانمندسازی دانش‌آموزان برای پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در مدارس استان که با هدف افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد طرح ریزی شده، همزمان با آموزش حضوری مدارس، با جدیت اجرا شود.

در این مراسم از دانش آموزان و معلمان برتر جشنواره های فرهنگی تربیتی سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ آموزش و پرورش پاسارگاد تقدیر شد.

پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور