2 میلیون دُز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی تزریق شد


2 میلیون دُز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی تزریق شد

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 2 میلیون و 700 هزار دُز واکسن به طیور تخمگذار، مرغ مادر و بوقلمون این استان امسال برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تزریق شد.

«محسن شانقی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت هزار و ۱۶۴ مورد نمونه‌برداری شامل یک هزار و ۶۸۰ نمونه‌گیری خون، ۲ هزار و ۶۶۴ مورد نمونه‌برداری بافت و ۲ هزار و ۸۲۰ نمونه‌گیری سواپ امسال در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی انجام شد.

وی ادامه داد: سه هزار و ۸۴۴ مورد آزمایش شامل سه هزار و ۳۶۰ مورد آزمایش سرولوژی و ۴۸۴ مورد آزمایش مولکولی در بین طیور مرغداری‌ها و مراکز پرورش طیور استان مرکزی امسال انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۲۲۰ مورد بازدید و مراقبت نیز امسال برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از مرغداری‌های صنعتی طیور، مراکز عرضه پرندگان، زیستگاه‌های پرندگان مهاجر، کشتارگاه‌ها و طیور بومی استان انجام و در در این بازدیدها موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در استان مشاهده نشده‌ است.

شانقی ادامه داد: ۵۷ مورد بازدید امسال در راستای اصلاح ساختار واحدهای تخمگدار در راستای برخورداری از شرایط لازم برای جوجه‌ریزی انجام شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید