زنجانی‌ها روزانه 500 هزار مترمکعب سی ان جی مصرف می‌کنند


زنجانی‌ها روزانه 500 هزار مترمکعب سی ان جی مصرف می‌کنند

نجان - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: در فصل سرد سال، رانندگان زنجانی روزانه 500 هزار مترمکعب سی ان جی مصرف می‌کنند.

حمید حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه با فرا رسیدن فصل سرد و بازگشایی مدارس، روزانه در استان زنجان به طور میانگین ۵۰۰ هزار مترمکعب سی‌ان‌سی جی مصرف می‌شود.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش خودروهای دوگانه‌سوز و نیاز به توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی در استان، هم اکنون ۴۰ جایگاه عرضه این سوخت برای رانندگان خدمات می دهد.
به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان، از این تعداد، ۱۶ جایگاه تک منظوره فقط برای سوختگیری سی ان جی و ۲۴ جایگاه دیگر نیز ۲ منظوره است.
حبیبی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بیشتر از ۶۵ درصد جایگاه‌های سی‌ان‌جی در استان زنجان به منظور تامین امنیت شهروندان و رانندگان استانداردسازی شده است.
به گفته وی، بازرسی ادواری جایگاه‌های سی‌ان‌جی بر اساس دستورالعمل و روش‌های اجرایی‌، شامل بازرسی فنی همه تجهیزات جایگاه‌های سی‌ان‌جی از جمله بازرسی سالانه مجموعه میترینگ، سامانه فشرده‌سازی، توزیع‌کننده، تابلوهای برق، حریم‌های ایمنی و مخازن ذخیره گاز طبیعی فشرده مطابق با استانداردهای موجود، با نظارت اداره استاندارد به صورت سالانه انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: دارندگان خودرو های باری و مسافری عمومی جهت استفاده از تسهیلات گازسوز کردن رایگان خودروها اقدام کنند.
حبیبی یادآوری کرد: این طرح ملی بوده و صرفه اقتصادی بسیار مطلوبی را برای صاحبان خودرو دارد و ضرورتی برای بهبود محیط زیست و صرفه جویی مصرف بنزین را به دنبال دارد.
وی اظهارداشت: بیشتر خودروهای عمومی ثبت نام شده در سطح استان گاز سوز شده و تاکنون یک‌هزارو ‭۱۶۲‬ دستگاه خودرو در سامانه ثبت نام کرده اند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: از این تعداد ‭۹۲۴‬ دستگاه خودرو به گاز سوز تبدیل شده و بقیه نیز در صف انتظار برای اعمال این طرح قرار دارند.
وی افزود: سازمان هایی در خصوص اطلاع رسانی و اجرای طرح گاز سوز کردن خودروها با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان همکاری داشته اند.
به گزارش ایرنا، مالکان خودروهایی که متقاضی استفاده از این طرح هستند، می‌توانند نسبت به ثبت مشخصات و تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه GCR.NIOPDC.IR اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان