کشتی‌گیران کرمانشاهی با کسب 2 مدال طلا در مسابقات سیزم خوش درخشیدند


کشتی‌گیران کرمانشاهی با کسب 2 مدال طلا در مسابقات سیزم خوش درخشیدند

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات کشتی استان کرمانشاه گفت: درخشش 2 ورزشکار کرمانشاهی در مسابقات کشتی نظامیان جهان که با مدال طلا همراه شد پاسخ خوبی به منتقدان کشتی استان بود.

«محمدحسین محبی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم ملی کشتی آزاد نظامیان ایران در حالی موفق به کسب چهار مدال طلا شد که ۲ مدال از این تعداد توسط کشتی گیران کرمانشاهی به دست آمد.

وی ادامه داد: «بهمن تیموری» و «یدالله محبی» با کسب مدال طلا نشان دادند که از آمادگی قابل قبولی برخوردارند و در صورتی که تلاش خود را بیشتر کنند و با همه وجود بخواهند می توانند بازهم به تیم ملی دعوت و اوزان ۷۹ و ۱۲۵ کیلوگرم را تصاحب کنند.

محبی ابراز امیدواری کرد کسب مدال طلا در مسابقات نظامیان جهان تلنگری برای بیدار شدن تیموری و محبی جهت افزایش انگیزه و خودباوری در آن ها باشد و اینکه بدانند در صورت سختکوشی مضاعف امکان حضور دوباره آن ها در تیم ملی وجود دارد.

رییس هیات کشتی کرمانشاه همچنین با اشاره به برخی انتقادهای غیرمنصفانه از این هیات گفت: آن هایی که پس از هر ناکامی کشتی گیران نوجوان و جوان کرمانشاهی در مسابقات مختلف از عملکرد هیات و کشتی کرمانشاه انتقاد می کردند الان چرا سکوت کرده و از موفقیت ورزشکاران استان صحبت نمی کنند.

وی گفت: مسابقات کشتی نظامیان جهان در سطح قابل قبولی برگزار شد و حضور تیمی مانند روسیه با کشتی گیران توانمند در این رویداد نشان داد که سطح رقابت ها خوب و قابل قبول بوده است.

محبی یادآوری کرد: کشتی گیر سنگین وزن ما در حالی موفق به شکست حریف لهستانی خود در فینال شد که همین کشتی گیر عنوان نایب قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه در عین حال عملکرد تیم کشتی آزاد نظامیان ایران را چندان مطلوب ندانست و گفت: می توانستیم نتایج بهتری در اوزان مختلف کسب و عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم که این‌گونه نشد.

به گزارش ایرنا، «بهمن تیموری» در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۶ نفر حضور داشتند در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر حرایر علی خانیان از ارمنستان و در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر صفر انس الخالدی از سوریه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر دولاش شوگی از الجزایر را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت و در این دیدار مجددا با نتیجه ۱۱ بر صفر هرایرعلی خانیان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز «یدالله محبی» در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۸ از سد لیو وا گئورگیان از ارمنستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله کامارا محمد سالیو از گینه را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و فینالیست شد.

محبی در دیدار نهایی سنگین وزن مقابل روبرت باران از لهستان با نتیجه هفت بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در رده بندی تیمی هم روسیه با ۲۱۵ امتیاز قهرمان شد و تیم های ایران با ۲۱۰ امتیاز و ارمنستان با ۱۴۰ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در