هزار و 16 دریچه فاضلاب در شهر بندرعباس به سرقت رفته است


هزار و 16 دریچه فاضلاب در شهر بندرعباس به سرقت رفته است

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یکهزار و 16 دریچه فاضلاب در شهر بندرعباس سرقت شده که باعث خطرهای جانی برای شهروندان شده است.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، امین قصمی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: علاوه بر یک هزار و ۱۶ دریچه در بندرعباس، ۳۷ دریچه در شهر رودان و جزیره هرمز مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است.

به گفته وی، در بررسی های انجام شده بیشتر سرقت دریچه های فاضلاب در کوچه ها و خیابان های فرعی صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، دلیل اصلی سرقت این دریچه ها از خیابان های فرعی را خلوتی معابر بویژه در زمان شب و ساعات کم تردد روز عنوان کرد که باعث وارد آمدن خسارت به آبفا و همچنین خطرهای جانی برای شهروندان شده است.

قصمی ادامه داد: متاسفانه سارقان بدون توجه به عواقب سرقت دریچه های فاضلاب، زمینه سقوط شهروندان به داخل منهول فاضلاب و همچنین حوادث رانندگی می شوند.

وی در عین حال از هماهنگی با نیروی انتظامی برای برخورد با سارقان دریچه های فاضلاب و پیشگیری از این حوادث افزود: علاوه بر این می طلبد شهروندان با مشاهده افراد مشکوک و یا دستیابی به تصاویر سرقت، موضوع را به پلیس گزارش تا جلوی سرقت احتمالی و خسارت به جان و مال مردم گرفته شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در ادامه به طرح جایگزینی دریچه های ضد سرقت کوپلیمری بجای دریچه های چدنی خبر داد و گفت: تعویض این دریچه ها در دستورکار است اما بازهم شاهدیم این دریچه ها نیز از گزند سارقان در امان نبوده و مورد دستبرد قرار می گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی