گیلانیان بیش از 12 میلیارد ریال کتاب خریدند


گیلانیان بیش از 12 میلیارد ریال کتاب خریدند

رشت – ایرنا – گیلانیان در طرح پائیزه کتاب با هزینه کرد 12 میلیارد و 113 میلیون ریال برای خرید کتاب ،علاوه بر سرمایه گذاری فرهنگی، همچنان در زمره پرفروش ترین‌های کتاب کشور باقی ماندند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: گیلانیان طی روزهای ۲۹ آبان ماه تا سوم آذرماه با خرید ۲۰ هزار و ۹۰۲ کتاب از ۳۲ کتاب فروشی همیار طرح یادشده، رتبه ششم را به لحاظ پرفروش ترین استانهای کشور بر اساس تعداد کتاب خریداری شده کسب کردند.
فیروز فاضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کتاب خواندن نه تنها یک امر آموزشی، بلکه یک فرهنگ است و نیاز به فرهنگ سازی دارد،تاکید کرد: جامعه و نسل جوان به اجرای طرح های حمایتی کتاب نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه گذاری و اجرای آن ها بسیار ارزشمند است.
فاضلی یادآور شد: طرح‌های فصلی کتاب از جمله طرح‌های تشویقی و حمایتی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که از سال ۹۴ در کشور اجرا می‌شود و موجب رونق کتابفروشی‌ها و قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار ایرانی شده است.
گیلانیان در طرح تابستانه کتاب، نزدیک به ۱۱ میلیارد ریال کتاب خریدند و رتبه ششم به لحاظ پرفروش‌ترین استان کشور بر اساس تعداد کتاب و رتبه هشتم پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در کشور را از آن خود کرد.
۱۷۰ کتاب فروشی در گیلان فعال است و سال گذشته بطور میانگین ۳۰ کتاب فروشی در طرح های فصلانه کتاب شرکت کردند.

گیلان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزاز نفز جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی