1000 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان نجف زاده نیاز است


1000 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان نجف زاده نیاز است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تکمیل بیمارستان آموزشی نجف زاده اردبیل یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علی یوسف زاده در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: این بیمارستان در گام اول قرار بود به ظرفیت 250 تخت در زمین اهدایی خیر اردبیلی مرحوم نجف زاده دایر شود که با پیگیری انجام شده این ظرفیت به 500 تخت ارتقا یافت تا با همراهی مجمع خیرین سلامت و بهداشت استان اردبیل در 43 هزار مترمربع زمین بیمارستان نجف زاده اجرایی و عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: مجری پروژه شرکت ساخت و توسعه تاسیسات زیربنایی کشور است که با انتخاب پیمانکار این پروژه را از سال گذشته شروع کردند تا مراحل اجرایی آن بعد از بازنگری طرح به انجام برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل استقرار اکیپی از آزمایشگاه مکانیک خاک را در محل اجرای این پروژه برای نظارت بیشتر یادآور شد و بیان کرد: این بیمارستان در قالب دو بخش طراحی شده و در مرحله اجراست که بخش اعصاب و روان و ساختمان اصلی را در برمی گیرد.

یوسف زاده ادامه داد: بخش اعصاب و روان بیمارستان نجف زاده در مرحله اتمام فنداسیون و اجرای سازه فلزی پیش ساخته است که مراحل ساخت آن در ماه های اخیر سرعت بیشتری گرفته است.

وی بخش ساختمان اصلی این بیمارستان را با اجرای فنداسیون یادآور شد و گفت: بخش اعصاب و روان در سه طبقه و ساختمان اصلی نیز در هشت طبقه در حال احداث است که شامل بخش های مختلف بستری و جراحی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: تاکنون برای احداث این پروژه 100 میلیارد تومان اعتبار تامین شده و در بودجه سالجاری نیز منابع خوبی برای این بیمارستان که جایگزین فاطمی اردبیل است، در نظر گرفته شده تا در سال های آینده به تامین یک هزار میلیارد تومان اعتبار شاهد تکمیل و راه اندازی آن باشیم.

یوسف زاده بخش های مختلف این بیمارستان را اعم از اورژانس، اتاق عمل، آی سی یو، سی سی یو، دیالیز، زنان و زایمان و اطفال اعلام کرد و افزود: در طبقه زیرزمین موتورخانه و تاسیسات بیمارستان تعبیه شده و در طبقات بالاتر خدمات آزمایشگاهی و اورژانس به مراجعین ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این بیمارستان 24 اتاق عمل تعریف شده و طبقات سوم تا پنجم به عنوان بخش های بستری است که سعی شده در هر طبقه تجهیزات و امکانات مناسب نیز در نظر گرفته شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار کنترل آزمایشگاه خاک در عملیات بتن ریزی و آرماتوربندی تیرهای ساخته شده برای نصب به این پروژه عمرانی انتقال داده شده تا این ساختمان در 43 هزار مترمربع زمین به شکل مناسب اجرا شده و در دو سال آینده آماده بهره برداری شود.

یوسف زاده در پایان گفت: اداره کل راه و شهرسازی مسئولیت خود را در اجرای کیفی این پروژه انجام می دهد تا هم بخش اصلی ساختمان و هم بخش اعصاب و روان با پیشرفت مناسب و کیفیت مطلوب اجرایی شده و به مرحله بهره برداری برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس