هیچ حرکتی برای پیشرفت کشتی خوزستان دیده نمی‌شود


هیچ حرکتی برای پیشرفت کشتی خوزستان دیده نمی‌شود

رییس سابق هیات کشتی آبادان با بیان این که هیچ حرکتی برای پیشرفت کشتی خوزستان دیده نمی شود، گفت: به نظرم هیات خوزستان از دو میزبانی اخیر خود در لیگ برتر جهت توسعه این رشته و ترغیب اسپانسرها هیچ بهره ای نبرد.

میلاد قلاوند در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت کشتی خوزستان، گفت: فدراسیون با سختی هایی که از بابت کرونا داشت، لیگ برتر کشتی فرنگی را برگزار کرد و در حالی که کشتی خوزستان ۲ سالی بود در رکود به سر می برد، حتی دو میزبانی از این رقابت ها را به شهرستان های ایذه و اندیمشک داد اما نکته جالب این بود که رییس هیات کشتی خوزستان نتواست از این میزبانی ها بهره لازم را ببرد و خود من که در دو رقابت ایذه و اندیمشک حضور داشتم، رییس هیات استان را در ایذه برای نیم ساعت دیدم و در اندیمشک نیز شاهد حضور پررنگ وی نبودم. به نظرم هیات کشتی خوزستان در این دو میزبانی جهت توسعه این رشته و ترغیب اسپانسرها هیچ بهره ای نبرد.

وی بیان کرد: فدراسیون فعلی یک فدراسیون کاری است، یعنی اگر روسای هیات ها به آقای دبیر بگویند که می خواهند فلان کار را انجام دهم از آن ها حمایت می کند. این که فدراسیون میزبانی هیچ کدام از مسابقات رده های سنی مختلف را به خوزستان نداده است، یعنی خود هیات کشتی استان نتواسته شرایطی را برای ترغیب فدراسیون جهت دادن میزبانی به خوزستان ایجاد کند. من پیش از این نیز با آقای دبیر کار کرده ام و می دانم چقدر از طرح ها استقبال می کند و به نظرم خود هیات کشتی خوزستان تلاشی برای جلب نظر فدراسیون و ترغیب مسئولان استانی برای حمایت از کشتی نداشته است، موضوعی که دود آن به چشم علاقه مندان به این رشته خواهد رفت و ممکن است قطب کشتی ایران را وارد چالش کند.

سرپرست سابق دبیری هیات کشتی خوزستان بیان کرد: هیات کشتی استان لرستان که استان همجوار ما است در دوران کرونا توانست با مسئولان استانی خود ارتباط بگیرد و میزبانی مسابقات کشتی را بگیرد اما در خوزستان اقدام آن چنانی انجام نشد و متاسفانه کشتی استان به دو سه نفر محدود شده است که کارایی لازم را ندارند. در آینده مشخص خواهد شد که کشتی خوزستان چه مسیری را طی کرده است.

وی گفت: رییس هیات کشتی خوزستان با وعده های آن چنانی مثل استخدام قهرمانان، بحث مالی و آوردن اسپانسر به کشتی استان آمد اما هیچ کدام انجام نشدند. می خواهم بدانم رییس هیات کشتی خوزستان در حدود ۹ ماه حضورش در راس کشتی استان چند بازدید از شهرستان ها داشته است و چه مشکلاتی از مشکلات شهرستان ها برداشته شد؟ یا در این مدت چند انتصاب در هیات کشتی استان انجام شد و چرا از پیشکسوتان بهره ای نبرده اند؟

قلاوند افزود: در کشتی خوزستان بار اصلی به دوش مربیان است اما اگر همین روند در کشتی خوزستان ادامه داشته باشد، هم مربیان سازنده و هم علاقه مندان به این رشته بی انگیزه می شوند. در هیات فعلی هیچ حرکتی برای پیشرفت کشتی خوزستان دیده نشد.

وی گفت: حتی آقای دبیر مقدمات پخش برنامه اختصاصی کشتی از صدا و سیمای مرکز خوزستان را هم فراهم کرد و چند برنامه نیز پخش شد اما هیات جدید نتوانست این برنامه را که نتیجه خوبی برای کشتی خوزستان و سرنوشت آن داشت، ادامه دهد.

این داور بین المللی کشتی عنوان کرد: در مدت زمانی که آقای دبیر رییس فدراسیون است، او به استان های با برنامه طبق عملکردشان کمک مالی داشته اما از آن جا که کشتی خوزستان عملکردی نداشته است از کمک مالی فدراسیون بی بهره بوده است. به هر حال امیدوارم تدابیر بهتری برای رشد و توسعه کشتی خوزستان اندیشیده شود تا این رشته پراستعداد در استان دچار افت بیش از این نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان