تنش آبی خلخال برطرف شد


تنش آبی خلخال برطرف شد

اردبیل -ایرنا- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل گفت:با راه‌اندازی و آغاز بکار تصفیه‌خانه آب آشامیدنی خلخال تنش آبی بوجود آمده ناشی از مشکل تامین آب مصرفی شهروندان این شهر برطرف شده است.

علیرضا علیپور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه آب خلخال افزود:این تصفیه‌خانه با ظرفیت تصفیه بیش از ۲۸۵ لیتر آب در ثانیه توان تامین آب مصرفی مردم شهر خلخال را تا ۳۰ سال آینده دارد.

وی اظهار کرد:با اجرای این پروژه مشکلات ناشی از کمبود آب تامین شده از چاه‌های عمیق برطرف شده و با توجه به ذخیره آب در پشت سد بفراجرد با ظرفیت ۶ میلیون متر مکعب و منبع تامین کننده اصلی تصفیه‌خانه سال آینده نیز هیچ گونه مشکلی در تامین آب مصرفی مردم این شهر وجود نخواهد داشت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل گفت:احداث تصفیه‌خانه آب آشامیدنی خلخال با سرمایه‌گذاری ۸۲۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی به روش بی او تی اجرا و هم‌ اکنون با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر حل مشکل تامین آب شهر خلخال با تصفیه مناسب موجب کاهش میزان سختی آب مصرفی مردم این شهر شده است.

وی در ادامه از طرح‌های پدافند غیرعامل در انبار نفت خلخال بازدید کرد و گفت:این محل در جنوب استان اردبیل و یکی از سه انبار نفت موجود مناطق شمال ،جنوب و مرکز در این استان است که سوخت ذخیره شده در انبارهای آن توانایی و ظرفیت تامین سوخت مایع ۴۰ روزه مصرفی این شهرستان را در صورت بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی و قطع ارسال محموله‌های سوختی را دارد .

او گفت: در ۲ سال اخیر دستگاه‌های عضو کارگروه پدافند غیرعامل استان اردبیل درگیر مقابله با کرونا بودند و کرونا مانع از اجرای برنامه‌های مدون سالانه شورای پدافند غیرعامل این استان شد، اکنون لازم است با عادی شدن شرایط جامعه اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل ادامه یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها