مشکل جوانان خلخال تسهیل می‌شود


مشکل جوانان خلخال تسهیل می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال گفت: با اجرای سیاست‌های جدید دولت بخش مهمی از مشکل فراروی جوانان در امور مختلف از میان برداشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، سیدناصر میرمرسلی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال افزود: قوانین جدید مصوب مجلس شورای اسلامی و سیاست‌های جدید دولت در تسهیل امور جوانان راه را برای حل بسیاری از مشکلات جوانان هموارتر خواهد کرد.

او افزایش سن ازدواج در بین جوانان بدلیل بیکاری ، افزایش روزافزون خرید و اجاره بهای مسکن ، رشد قیمت کالاهای اساسی و افزایش هزینه‌های مربوط به برگزاری مراسم ازدواج را از عوامل کم‌رنگ شدن امر مقدس ازدواج ذکرکرد.

میرمرسلی اظهارکرد: مجموعه اقدامات حمایتی اخیر مجلس شورای اسلامی و دولت در حمایت از خانواده و تسهیل امور جوانان و صیانت از جمعیت جوان جامعه از جمله ارائه تسهیلات ویژه برخورداری از مسکن و خودرو در ازدواج تاثیرگذار بوده و خطر تهدید کاهش جمعیت جوان کشور ناشی از کم‌رنگ شدن فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در بین همسران جوان در سال‌های آینده را کاهش خواهد داد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت خلخال سالخورده هستند، گفت: در صورتی که چاره‌ای برای افزایش میل به ازدواج جوانان در سن مقرر اندیشیده نشود جمعیت سالخورده این شهرستان در آینده به سه برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال همچنین افزود: در شرایطی که مشکل گرانی خرید و اجاره بهای مسکن جوانان را رنج می‌دهد، افزایش سقف تسهیلات ازدواج راهکار مناسبی برای تشویق جوانان به ازدواج نیست.

میرمرسلی گفت: در شهر کوچکی مثل خلخال اکثر جوانان توانایی تامین ودیعه و اجاره بهای غیرمتعارف را برای اجاره مسکن برای تشکیل زندگی ندارند و در بسیاری از موارد همین عوامل موجب جدایی همسران از همدیگر می‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال اظهارکرد: در حالی که بسیاری از جوانان این شهرستان مشکل بیکاری ، مسکن و افزایش قیمت لوازم خانگی و جهیزیه دارند ، پس از دریافت تسهیلات ازدواج علاوه بر مشکلات قبلی دچار بدهکاری به علت ناتوانی در پرداخت اقساط وام ازدواج می‌شوند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین و تشکیل مجمع خیرین ازدواج در خلخال برای کمک به ازدواج جوانان تاکید کرد و افزود: تشکیل مجمع خیرین ازدواج می‌تواند بسیاری از مشکلات را که دولت قادر به حل آنها نیست ، برطرف و از طرفی ازدواج جوانان را تسهیل کند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن