توقیف 3 خودروی حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در فومن


توقیف 3 خودروی حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در فومن

رئیس اداره منابع طبیعی فومن گفت: دو دستگاه خودروی نیسان و یک دستگاه پیکان وانت حامل چوب آلات غیر مجاز جنگلی شامل توسکا، اوجا، خرمندی و ممرز توقیف شدند.

علی داودی در گفت وگو با ایسنا، از توقیف سه محموله قاچاق خبر داد و اظهار کرد: در اجرای دستورالعمل تشدید اقدامات حفاظتی، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن، دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی و یک دستگاه پیکان وانت حامل چوب آلات غیر مجاز جنگلی را توقیف کرد.

وی با اشاره به اینکه چوب آلات بازداشتی از گونه توسکا، اوجا، خرمندی و ‌ممرز است، افزود: پرونده تخلف برای متخلفین تنظیم و خودروهای حامل چوب آلات قاچاق ‌با هماهنگی مقام قضایی به پارکینگ منتقل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدای شهرستان فومن همچنین از عملیات رفع تصرف اراضی ملی و جنگلی به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ مترمربع و تخریب یک بنای ۵۰ مترمربعی غیر مجاز در حال ساخت، توسط نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فومن با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد.

داودی ارزش ریالی عرصه رفع تصرف شده را حدود دو میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن اراضی ملی مذکور را در منطقه جنگلی ماه پشت و روستای فوشه شهرستان فومن از دو متخلف پس گرفتند.

وی اضافه کرد: این عرصه های ملی در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور از تصرف آزاد و همه آثار تصرف نیز جمع آوری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی فومن، با بیان اینکه ۶۵۰۰ مترمربع از زمین های ملی شهرستان در منطقه آلیان از متصرفان پس گرفته شد، گفت: متخلفان با فنس و پرچین این عرصه های ملی را تصرف کرده بودند که با حکم قضایی پس گرفته شد.

داودی ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن با همکاری مامورین نیروی انتظامی شهرستان اقدام به قلع قمع یک بنای غیر مجاز با مساحت تقریبی ۱۲ مترمربع در این اراضی کردند.

وی شهرستان فومن را دارای حدود ۶۷ هزار هکتار اراضی ملی شامل حدود ۵۵ هزار هکتار اراضی جنگلی و حدود ۷۰۰۰ هکتار اراضی مرتعی دانست و خاطرنشان کرد: مردم شهرستان فومن در صورت مشاهده هرگونه تخلف شامل تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب آلات با سامانه های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام