فرهنگیان بسیجی مزار شهدا را در کرج گلباران کردند


فرهنگیان بسیجی  مزار شهدا را در کرج  گلباران کردند

کرج - ایرنا- فرهنگیان بسیجی استان البرز به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج، روز پنجشنبه در آیینی گلزار شهدای والامقام دفاع مقدس و مدافع حرم را با شعار« مقاومت – ولایت مداری » در امامزاده محمد (ع) کرج گلباران کردند.

به گزارش ایرنا، فرهنگیان استان البرز با نثار سلام، صلوات و شاخه‌های گل، به ساحت آسمانی شهدای والامقام استان ادای احترام‌ کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: دشمنان تصور می کردند که انقلاب نوپای ایران را از بین می برند اما با ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) و حضور عملی بسیجیان توطئه های توطئه های آنها نقش برآب شد.

سالار قاسمی ترویج فرهنگ ایثار و پایداری را موجب تثبیت قوام و دوام جامعه در مقابل هجمه های دشمن دانست و برانتقال ارزش های اسلامی و ملی به نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج یکی از عنایات الهی بود که خداوند به قلب و زبان امام خمینی(ره) جاری کرد و منحصر به قشر و ظاهر خاصی نیست.

وی با بیان اینکه بسیج یک اندیشه و سبک زندگی مؤمنانه است،یادآورشد: گرچه این سبک زندگی در دوران دفاع مقدس جلوه های خاص پیدا کرد، اما با پایان دفاع مقدس این سبک زندگی تمام نشد و تجلی دیگری پیدا کرد.

قاسمی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس جوانانی با ایمان، پاکیزه و مخلص برای دفاع از دین خدا و لبیک به امر ولی فقیه و نائب امام زمان(عج) از بهترین سرمایه زندگی خود که جانشان بود، گذشتند تا دین خدا را یاری کنند.

وی با بیان اینکه تفکر و شجاعت بسیجیان امنیت پایدار کشور را تضمین می کند،اضافه کرد: اخلاص، ایثار، روحیه جهادی، حمایت از دین و ولی خدا تا پای جان و انجام کار برای رضای الهی از جمله ویژگی های سبک زندگی بسیجی است.

وی ادامه داد: فعالیت این نیروی مردمی طوری است که هرگاه حوادث غیرمترقبه ای در کشور اتفاق می افتد در صحنه حضور دارند لذا ضرورت دارد این روحیه جهادی و ارزشمند را در کلاس های درس معلمان ترویج کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: دانش آموزان و جوانان را به سمت مطالعه وصیتنامه های شهدا که نگاه عارفانه و ولایت مداری آنها انسان را متعجب می کند،سوق دهیم.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان