کتاب «پس پرده که بود» رونمایی شد


کتاب «پس پرده که بود» رونمایی شد

همدان- ایرنا- کتاب « پس پرده که بود» روایتی از مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان (عج) است که روز پنجشنبه در آیینی با حضور اهالی فرهنگ و ادب استان همدان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، کتاب «پس پرده که بود» در تالار قرآن شهر همدان رونمایی شد، این اثر به قلم "محمد مهدی سماوات" نگاشته شده و توسط انتشارات سیمرغ هدایت با شمارگان هزار نسخه به تازگی منتشر شده است.

نویسنده «پس پرده که بود» در این آیین گفت: این کتاب توسط جمعی علاقه‌مند به تحقیق در حوزه امنیتی تاریخ انقلاب اسلامی فراهم آمده است و به تعبیر دیگر میوه ای کوچک از درختی سترگ است که ریشه ها و تنه آن محصول فداکاری و مجاهدت های خاموش کسانی است که در گمنامی و مظلومیت با بذل داشته های خود امنیت را فراهم آورده اند.

سماوات خاطرنشان کرد: کتاب حاضر متنی داستانی است که بر اساس مصاحبه ها و اسناد معتبر در دسترس نوشته شده است و البته در فضاسازی های داستان پردازانه خالی نیست اما سعی شده هیچ گونه خدشه ای بر اصل واقع نگاری آن وارد نسازد.

وی گفت: محتوای کتاب نوعی تاریخ نگاری مستند در قالبی داستانی و با در نظر گرفتن برخی ملاحظات امنیتی است و صرف نظر از عناصر داستانی و نام ها با اندکی اغماض می توان به آن به چشم یک متن تاریخی نیز نگاه کرد.

او ابراز امیدواری کرد این سیاهه بتواند گوشه ای از مجاهدت و فداکاری های حافظان امنیت این انقلاب الهی در قالب واحد اطلاعات سپاه که بعدها مقدمه پیدایش و تشکیل وزارت اطلاعات شد، را روایت کرده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...